سیم کارت مسدود شده صاحبش را به دادگاه کشاند

شهروند کرمانشاهی که پس از مسدود شدن سیم کارتش توسط مخابرات متوجه مزاحمت های فرد ناشناسی برای خانواده و اقوامش شده بود، پس از تحقیق به واقعیت عجیبی رسید.

سیم کارت مسدود شده صاحبش را به دادگاه کشاند

به گزارش ۸دی،سرهنگ علی کریمی، رئیس پلیس فتا انتظامی کرمانشاه گفت: اخیرا فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که خط تلفن‌ همراه وی به دلیل عدم استفاده به مدت طولانی توسط مخابرات مسدود و به شخص دیگری واگذار شده است.

وی ادامه داد: آن شخص ناشناس نیز با فعال نمودن اکانت تلگرام خط همراه، به شماره تماس تمامی دوستان و آشنایان وی پیام ارسال و ضمن درخواست پول و شارژ به تصاویر شخصی و همچنین چت‌های خصوصی موجود در اکانت تلگرام نیز دسترسی پیدا کرده است.

سرهنگ کریمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پرونده تشکیل و کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی متهم را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و عنوان کرد پس از فعال نمودن اکانت تلگرام متوجه وجود نام افراد زیادی در لیست مخاطبین آن شده و در ادامه نیز با فرستادن پیام درخواست پول و شارژ به نام صاحب اصلی اکانت کردم.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف و حتی ایمیل‌های شخصی حتماً از رمز دو مرحله‌ای استفاده کنند تا اگر سیمکارت آن ها گم و یا واگذار شد افرادی که به آن دسترسی پیدا می‌کنند نتوانند به اکانت‌های قبلی دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: شهروندان اگر از خط تلفن همراه خود به مدت طولانی استفاده نکرده اند قبل از سلب امتیاز و واگذاری سیمکارت، حتما شماره ثبت نامی خود را در شبکه های اجتماعی تغییر داده و به اطلاع مخاطبین خود برسانند.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با مشکلی در فضای مجازی، پلیس فتا را در جریان قرار دهند.

منبع: ایران آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه