معاون وزیر امور خارجه در آستارا مطرح کرد

فراهم بودن ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بسیار گسترده در آستارا / روابط ایران و آذربایجان خوب است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بابیان اینکه شهرستان مرزی آستارا در کریدور شمال- جنوب نقش تأثیرگذاری بازی می‌کند گفت: به لحاظ اقتصادی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در این شهرستان مرزی جهت اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد منطقه وجود دارد.

فراهم بودن ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بسیار گسترده در آستارا / روابط ایران و آذربایجان خوب است

به گزارش هشت دی،غلامرضا انصاری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر و بارانداز ریلی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا در کریدور شمال- جنوب نقش تأثیرگذاری بازی می‌کند.

وی وصل شدن خط‌آهن آستارا به رشت را یک تحول بسیار عظیم  در توسعه کریدور شمال- جنوب دانست و گفت: به‌واسطه کریدور شمال- جنوب بارهای کشورهای شبه‌قاره و آسیای دور از طریق سیستم حمل‌ونقل ریلی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا می‌شوند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در حوزه امور اقتصادی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در شهرستان مرزی آستارا وجود دارد افزود: امیدواریم مقامات محلی و مقامات وزارت‌خانه‌ها در تهران جهت توسعه این ظرفیت‌ها به مردم و مسئولین این شهرستان کمک کنند.

انصاری بابیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری شهرستان آستارا از جمله منطقه ویژه اقتصادی بندر و راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا از جنبه‌های اشتغا‌ل‌زایی بسیار بالایی برخوردار هستند گفت: با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان این ظرفیت‌ها را توسعه و تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه مقامات دولت جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی دارند افزود: دولت جمهوری آذربایجان یک اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری جهت تکمیل کریدور شمال- جنوب اختصاص داده که امیدواریم وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط بتوانند طرح‌های خود را با تکیه بر این اعتبار عملیاتی کنند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بابیان اینکه ویزاهای که توسط دولت جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی صادر می‌شوند اینترنتی هستند گفت: اتباع ایرانی جهت دریافت ویزای جمهوری آذربایجان تاکنون با مشکلی مواجه نشده‌اند و در صورت وجود مشکل، پیگیری‌های لازم جهت حل آن انجام می‌شود.

 «غلام‌رضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان مرزی آستارا از بارانداز و پل‌ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا، منطقه ویژه اقتصادی بندر و سالن مسافری پایانه مرزی این شهرستان بازدید کردند.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه