رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان‌ :

سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در استان گیلان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان‌ گفت:‌ سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در گیلان به شیوه صنعتی و بومی محلی تولید می‌شود.

سالانه ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در استان گیلان تولید می‌شود

به گزارش هشت دی،علیرضا شعبان‌نژاد  در رشت اظهار داشت:‌ سالانه بالغ بر ۱۶۰ هزار تن گوشت مرغ در گیلان توسط واحدهای صنعتی و یا به صورت محلی تولید می‌شود که ‌۴۰ درصد آن به خارج استان صادر و مابقی محصول تولیدشده در داخل استان به مصرف می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ‌بیان داشت:‌ شرکت‌های زنجیره‌ای کاملاً مجهز و پیشرفته گیلان بیش از ۷۵ درصد تولید مرغ استان را بر عهده دارند در حالی‌که سهم این شرکت‌های تولیدی و صنعتی در سایر استان‌های کشور در حدود ۲۵ درصد تخمین زده می‌شود.

شعبان‌نژاد ویژگی‌ شرکت‌های زنجیره‌ای تولید مرغ را برشمرد و افزود: در این مجموعه‌های تولیدی و صنعتی تمام مراحل و فرآیند تولید و عرضه مرغ از جوجه‌ریزی گرفته تا مرحله کشتار و بسته‌بندی محصول توسط خطوط ویژه متعلق به این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی به برخی از فواید این شرکت‌ها اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مدیریت ‌مؤثر در کاهش هزینه در بخش‌های مختلف تولید تا عرضه محصول به بازار هدف و ظرفیت بالای کشتارگاهی و بسته‌بندی با دستگاه‌های مجهز از جمله مزایای وجود شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت طیور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تعداد واحدهای مرغداری در گیلان را برشمرد و گفت:‌ به دلیل شرایط بسیار مناسب استان گیلان در حال حاضر چیزی حدود ۸۲۲ واحد تولیدی مرغداری با ظرفیت حداقل ۱۸ میلیون جوجه‌ریزی در سطح استان مشغول فعالیت تولیدی هستند.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه ۲۵ درصد زیرساخت‌های تولید مرغ کشور در گیلان وجود دارد تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ زنجیره‌ای تولید مرغ گیلان با استفاده از آخرین یافته‌های علمی دنیا سالانه با ۶ تا ۶.۵ دوره جوجه‌ریزی بین ۲۲‌ تا ۲۵ قطعه جوجه در هر مترمربع تولید می‌کنند.

وی فرآیند جوجه‌ریزی در کشور را به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۴۵ روز اعلام کرد و ابراز داشت:‌ این چرخه تولیدی در گیلان عمدتاً بین ۳۵ تا ۴۰ روز تخمین زده می‌شود که از این نظر نیز جایگاه و رتبه گیلان نسبت به سایر استان‌های دیگر کشور بسیار مطلوب و مورد قبول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجود ۸۵ واحد مادر گوشتی در گیلان خبر داد و افزود:‌ این واحد تولیدی صنعتی سالانه حدود ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار قطعه جوجه تولید می‌کنند به همین علت وضعیت گیلان از لحاظ وجود زیرساخت‌های تولید مرغ بسیار خوب است.

شعبان‌نژاد تعداد کشتارگاه‌های صنعتی گیلان را ۸ مجموعه اعلام کرد و اظهار داشت:‌ این مجموعه‌ها با خط‌های پیشرفته صنعتی خود در هر ساعت چیزی حدود ۳۲ هزار قطعه مرغ آماده کشتار دارند که فعالیت آن‌ها از این حیث ظرفیت بسیار خوبی برای استان گیلان محسوب می‌شود.

وی به رتبه گیلان در حوزه تولید بوقلمون نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ استان گیلان در بخش تولید بوقلمون حرف اول را در کشور می‌زند به طوری‌که هم‌اکنون تمام مراحل مربوط به جوجه‌کشی آن در گیلان انجام و سپس به سایر استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه