در پی خروج آمریکا از برجام؛

پرواز‌های هلند به ایران متوقف می‌شود

شرکت خطوط هوایی KLM هلند اعلام کرد: به دلیل منفی شدن چشم‌انداز مالی در خطوط هوایی با مبدا یا مقصد تهران در پی خروج آمریکا از برجام، پرواز‌های این شرکت به تهران را متوقف می‌کند.

پرواز‌های هلند به ایران متوقف می‌شود

به گزارش ۸دی، شرکت هواپیمایی KLM هلند اعلام کرد: به دلیل نتایج منفی و چشم‌انداز نامطلوب مالی در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران پرواز‌های خود با مبدا یا مقصد تهران را متوقف می‌کند.

این شرکت هواپیمایی زیرمجموعه شرکت هواپیمایی KLM ایر فرانسه است.

KLM در بیانیه کوتاهی آورده است که آرین پروئاز با مقصد یا مبدا تهران توسط این شرکت در روز ۲۲ سپتامبر آمستردام را ترک کرده و در روز ۲۳ سپتامبر بازخواهد گشت.

این شرکت پیشتر در سال ۲۰۱۳ نیز پرواز‌های خود با مقصد یا مبدا تهران را متوقف کرده بود، اما در سال ۲۰۱۶ و پس از توافق هسته‌ای این پرواز‌ها مجددا دایر شد.

در ماه می‌دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به طور رسمی آمریکا را از این توافق خارج کرد.

البته شرکت هواپیمایی ایرفرانس پس از ۸ سال در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود در ایران را از سر گرفته و هنوز حرفی از توقف پرواز‌ها به ایران نزده است.

این شرکت پیش از ادغام در ایرفرانس هواپیمایی ملی هلند به‌شمار می‌رفت. در زبان انگلیسی این شرکت به نام Royal Dutch KLM شناخته می‌شود. شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است.

این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به‌شمار می‌رود. (از نظر حجم مسافر، میزان درآمد سالیانه و مسافت طی شده) کی ال ام در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۶ میلیون مسافر را جابجا نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه