بلومبرگ: ترامپ برای حل مشکل اوپک در برابر ایران سیاستش را تغییر دهد

شبکه بلومبرگ در گزارشی با اشاره به انتقاد رئیس جمهور آمریکا به قیمت نفت تصریح کرد: اگر مشکل ترامپ اوپک است، باید سیاست هایش درقبال ایران را تغییر دهد.

بلومبرگ: ترامپ برای حل مشکل اوپک در برابر ایران سیاستش را تغییر دهد

به گزارش ۸دی،شبکه بلومبرگ گزارش داد: دونالد ترامپ رئس جمهور آمریکا بار دیگر در توئیتر اوپک را به دلیل افزایش قیمت نفت مورد انتقاد قرار داد. شاید این گروه جای خوبی برای سرزنش کردن به خاطر قیمت نفت باشد اما تنها راه واقعی وی برای پایین آوردن قیمت نفت این است که سیاست هایش درقبال ایران را تغییر دهد.

متاسفانه این‌طور به نظر می آید که قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد؛ بنابراین، قیمت نفت از این هم بالاتر خواهد رفت. قیمت نفت در یک سال گذشته حدود ۵٠ درصد افزایش داشته است و هفته گذشته تقریبا به ٨٠ دلار در هر بشکه رسید

بلومبرگ در ادامه گزارش داد: رئیس جمهور ترامپ باید بداند که اگر تحریم های ایران در ماه نوامبر اجرایی شوند، تولیدکنندگان ظرفیت مازاد برای جبران کمبود بازار ناشی از توقف صادرات نفت ایران را ندارند. اگر ترامپ بتواند مانع از فروش کامل نفت ایران شود، دیگر تولیدکنندگان باید روزانه ٢.٧ میلیون بشکه بیشتر به بازار عرضه و حایگزین نفت ایران کنند. این یک رقم بسیار بزرگ برای پر کردن است. اگر آن‌ها موفق به این کار نشوند، قیمت مفت به سرعت افزایش خواهد یافت. یک بانک آمریکایی به تازگی هشدار داد که به صفر رساندن صادرات نفت ایران سبب خواهد شد قیمت نفت به ١٢٠ دلار برسد. بنابراین اگر مشکل ترامپ اوپک است، باید بداند که راه حلش ایران است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه