خبرهای ناخوشایندی از شورای شهر رشت به گوش می‌رسد

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه خبرهای ناخوشایندی از شورای این شهر به گوش می‌رسد، گفت: اعضای شورای شهر رشت از عقلای جامعه هستند و باید با تدبیر عمل کنند.

خبرهای ناخوشایندی از شورای شهر رشت به گوش می‌رسد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انجام کار نیک نباید با تظاهر باشد، اظهار کرد: خداوند اعمال با اخلاص را از انسان می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در کارها از ریا پرهیز کند، افزود: تحکیم مبانی اعتقادی از راهکارهای خروج از شرک خفیه است و اگر انسان در تمام کارها خداوند را موثر واقعی بداند دچار شرک نمی‌شود.

خطیب موقت رشت با تاکید بر توکل بر خداوند تصریح کرد: توسل به خداوند و یاری گرفتن از ائمه (ع) در کنار توکل از جمله راهکارهای خروج از شرک‌خفیه است.

وی توجه به آیه‌های تکمیلی خداوند در اعمال با اخلاص را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خداوند کارهای ناشدنی را شدنی می‌کند و در تمام امور نظارت دارد.

*توفان شن طبس هیمنه آمریکا را درهم شکست

شفیعی‌زاده با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز حمله آمریکا به طبس گفت: هیمنه آمریکا در حمله به طبس شکسته شد.

وی درباره تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام افزود: دانشجویان ۵۲ جاسوس آمریکایی را به گروگان گرفتند و امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

امام جمعه موقت رشت گروگانگیری جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان را اتفاقی تازه علیه این کشور عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا تصمیم به اقدام نظامی علیه ایران گرفت و کماندوهای این کشور شش ماه آموزش دیدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات کماندوها پیاده شدند و توفان شن همه چیز را به‌هم ریخت و تعدادی از آمریکایی‌ها در آتش سوختند.

شفیعی‌زاده به ۹ اردیبهشت روز ملی شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها پس از ۲۰ سال معطل ماندن در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه رشت در شورای گذشته آسیب دید، تصریح کرد: وظیفه شورا مشورت دادن است و اکنون نیز برخی موضوعات ناخوشایند از شورای شهر رشت به گوش می‌رسد.

خطیب موقت رشت گفت: اعضای شورای شهر رشت از عقلای جامعه هستند و باید با تدبیر عمل کنند.

*مداحان وسیله بصیرت در جامعه باشند

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان کشور به مناسبت ولادت فاطمه (س) اشاره کرد و یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری منشور مداحی در کشور است.

شفیعی‌زاده مداحی را افتخاری بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: مداحی ستایش‌گری ائمه (ع) است و مداحان مسئولیت سنگینی به‌عهده دارند.

وی تقویت مداحی را امکان منحصر‌ به‌فردی برای مقابله با فرهنگ غرب عنوان کرد و یادآور شد: دنیای استکبار مسلمان‌کشی راه انداخته و با شمشیر اختلاف بین مسلمانان این عمل را انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه نباید به مقدسات دیگران توهین شود، متذکر شد: در اجرای آیین‌های مذهبی نباید از حدود شرعی خارج شویم.

وی از مداحان خواست وسیله بصیرت در جامعه باشند و در مسیر بنیان‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند.

فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید محمد.فومنی
دیگه وقتی امثال اقا معلم ها و خانم معلم ها بشن اعضای شورای شهر که نه از مدیریت چیزی میدونن و نه از مسولیتهای اجرایی و عملی دیگه نتیجه از شورای شهر فعلی بهتر بیرون نمیاد...بازم صدرحمت به همون شورای شهر قبلی!!!!!!
محسن پور
بره من که قبلا هم بگفتم که مو خودم بعضی از این شورایی ها ره بزرگ بوگودم. تو این شورایی که میبینم کس به کس نیه. اصل مشکل ما در شورای درون مشکل فرهنگی بوبوسته. باید معضل فرهنگی ریشه ای حل بوبوسته. یاد فیلسوف انزلی چی بخیر که چندین سال پیش در یک جمله این وضعیت رو ترسیم بکرده و اون بگفته که ایطو بوبوسته
در حاشیه