رئیس مجمع نمایندگان‌ گیلان مطرح کرد:

ضرورت واگذاری پارک‌های جنگلی رشت به سرمایه‌گذاران

رئیس مجمع نمایندگان‌ گیلان گفت: دو پارک جنگلی لاکان و سراوان شهرستان رشت نیازمند توجه ویژه است و باید به‌مدت طولانی به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

ضرورت واگذاری پارک‌های جنگلی رشت به سرمایه‌گذاران

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در دیدار رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با مجموعه فرمانداری و نمایندگان رشت در مجلس اظهار داشت: در برنامه توسعه ششم استفاده از مراتع و جنگل‌ها برای توسعه گردشگری دیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه این امر باید بدون وارد شدن هیچ آسیبی به مراتع و جنگل‌های کشور محقق شود گفت: سازمان مراتع و جنگل‌ها موظف‌ است تا اراضی جنگلی را بدون دریافت وجه و با اقدامات قانونی به سرمایه‌گذار واگذار کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان با جنگل و طبیعت عجین است و جنگل تاثیر گسترده‌ای بر زندگی مردم استان دارد خاطرنشان کرد: عدم شفاف‌سازی در اقدامات موجب نگرانی مردم می‌شود و رانت را به‌دنبال دارد.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه طرح کاداستر به‌منظور شفاف‌سازی محدوده اراضی ملی و تعیین تکلیف حد و مرز اراضی شخصی است گفت: اطلاع‌رسانی اراضی ملی در سامانه سازمان منابع طبیعی موجب شفاف‌سازی اقدامات می‌شود و منافع آن به عموم مردم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با شفاف‌سازی در اقدامات، رضایتمندی مردم و سرمایه‌گذاران حاصل می‌شود تصریح کرد: دو پارک جنگلی لاکان و سراوان شهرستان رشت نیازمند توجه ویژه است و باید به مدت طولانی به سرمایه‌گذاران واگذار شود تا توسعه گردشگری را در گیلان به ارمغان آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از ۶۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد و نگهداری این اراضی نیازمند پایگاه تجهیزاتی اطفاح حریق است تاکید کرد: پرداخت حق‌ و حقوق نیروهای انسانی منابع طبیعی نیازمند نگاه ویژه دولت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه