ما دوستدار دولت هستیم ولی اتفاقاتی مثل جشن کاخ سعدآباد را نمی پسندیم

خطیب جمعه لاهیجان در اولین خطبه نماز جمعه در اردیبهشت نود وسه گفت: تلاش و کار و اهمیت به آن در اسلام تاکید ویژه شده است.

ما دوستدار دولت هستیم ولی اتفاقاتی مثل جشن کاخ سعدآباد را نمی پسندیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، وی با اشاره به روز شوراها به جمله ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دخالت های فردی ، قومی و قبیله ای ممکن است اثرات شوراها را کم سود و زیان بخش کند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری برای همه مردم هستند افزود: شهرداری برای همه خدمت می کند و ما هم وظیفه حمایت داریم آنها هم حزبی و گروهی برخورد نکنند تا پای باندها و گروه ها در آنجا باز نشود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با رای مردم آقای شورا شدند افزود: نه اینکه وقتی با رای مردم روی کار آمدید دیگر در دسترس مردم نباشید.

حجت الاسلام عبدالله زاده در ادامه با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در مقابل فساد در تشکیلات مماشات نکنند افزود : کاری نکنید مردم از این انقلابی که با خون شهیدان به دست آمده ناراضی شوند.

*حزب الله از بعضی کارهای دولتمردان دلسرد می شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مهمانی به مناسبت سالروز تولد حضرت فاطمه (ص) در کاخ سعدآباد گفت: کار دولتمردان باعث دلسردی حزب الله می شود.

وی با اشاره به حضور ایرج ندیمی نماینده شهرستان لاهیجان در نماز جمعه این شهرستان گفت: یازده نماینده مجلس فریاد زدند که چرا همسر فلان مسئول در مسجد جشن نمی گیرد، چرا در مکان هایی که به صاحبان قبلی آنها وفا نکرد این جشن ها برپا می شود . ما دوستدار دولت هستیم ولی این قبیل کارها را نمی پسندیم.

وی در پایان در ارتباط با شروع فصل کشاورزی در گیلان گفت: خزانه های برنج مردم آماده شده ولی از آب خبری نیست که باید تدبیری اندیشیده شود و برای کشاورزان آب کافی فرستاده شود.

*بیمه کارگران و امنیت شغلی این قشر ضعیف مدنظر دولتمردان باشد

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به هفته کار و کارگر و اهمیت تلاش در دین اسلام گفت: در اصلاح به هر نوع تلاش و فعالیتی که اثر مثبت و بازدهی خوبی داشته باشد کار گفته می شود.

وی افزود : در منطق اسلام کارگر به کسی گفته میشود که تحرک داشته و صرفا کسی که بیل و کلنگ دارد کارگر نیست.

وی در همین رابطه اضافه کرد : معلمان ، طبیبان ، صنعت کاران و … به همه اینها کارگر گفته میشود .

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اهمیت کسب روزی حلال در دین مبین اسلام گفت: در اسلام کار و تلاش نقش اساسی و ارزنده ای در حیات بشری دارد به طوری که قرآن می فرماید اگر می خواهید غذا بخورید ،تغذیه حلال و سالم داشته باشید که این لقمه حلال جز از راه کار به دست نمی آید.

وی با اشاره به پویایی آموزه های دینی مسلمانان افزود: دین اسلام برعکس ادیان دیگر انسانها را به سوی رهبانیت و گوشه گیری هدایت نمی کند بلکه اسلام دین تلاش و کسب روزی حلال است و معنای زهد در این دین گوشه گیری از دنیا نیست.

وی نقش تلاش برای پیشرفت و تعالی جوانان کشور ضروری دانست و افزود: جوان مسلمان و شیعه نباید بیکار باشد تا نان حلال برای خانواده اش ببرد ، انسان تا توان دارد باید کار کند تا محتاج دیگران نباشد.

حجت الاسلام عبدالله زاده تلاش و کوشش را در پیشرفت کشور نیز مهم دانست و گفت : تولید ملی و اقتصاد مقاومتی جز با افزایش کار و تولید داخلی محقق نمی شود و برای آبادانی ایران اسلامی باید تلاش مضاعف کرد.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه کارگران قشر مظلوم و ضعیف هستند که باید مورد حمایت دولت مردان قرار گیرند افزود :بیمه کارگران و امنیت شغلی کارگر که با یکه تازی بخش خصوصی در نظر گرفته نمی شود باید لحاظ گردد.بخش خصوصی در صورتی که با حمایت های دولت همراه باشد میتواند نقش موثری داشته باشد.

*رجب ماه نزدیکی و انس با خداوند است.

وی در خطبه دوم با اشاره به نزدیکی ماه رجب و شب لیله الرغائب گفت: یکی از سنت های حسنه ما گیلانیان که از دیرباز رواج داشته پخش نان و خرما نذری در این شب به نیازمندان ،مستمندان و همسایگان است که به تدریح در حال جا افتادن در سایر شهرهای کشور است.

* شکست آمریکا در حمله طبس و فتنه ۸۸ نشان دهنده قدرت الهی بود

وی با اشاره به سالروز حادثه طبس و شکست ابهت پوشالی ایالات متحده امریکا افزود: طبس نشان دهنده این بود که دست خداوند مافوق همه دست هاست و این بزرگترین معجزه قرن بود.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه هدف کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا از این عملیات نظامی به قول خودش اذیت کردن و ضربه زدن به ایران و آزاد سازی گروگان های تسخیر لانه جاسوسی بود افزود : آخرین سال ریاست جمهوری کارتر برای وی تلخ ترین سالهای زندگیش بود ، چرا که آبروی خود و ایالات متحده را با این کار از بین برد.

وی با اشاره به اینکه این ندانم کاری آمریکایی ها آخرین کار اشتباه آنان نبود افزود: آنها در فتنه ۸۸ هم قصد توطئه داشتند که به لطف خداوند این توطئه ننگین هم رو شد و شکست دیگری در کارنامه آمریکا ثبت شد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن پور
بره تو جشن سعدآباد رقصیدن و شوی لباس گذاشتن و به مهمانای برنامه سکه طلا و غذای گران قیمت دادن. اونوقت یه آقایی اومده بگفته که مو فیلم رو دیدم مشکلی نداشت. آخه بلامیسر تو اگه دانی که فرهنگ چی بوبوسته دیگه این حرف نزنی. زاک جان خوایی بیا پیش خودم تا فرهنگ واسه تره توضیح بدم. آخه چه طو چه طو ایسه که بعضیا از همه اشتباهات دولت درون حمایت کنن و بقیه هم سکوت کنن. دانشجوهای بسیجی استان باید از دولت جواب خواین . دانشجوها باید دانشگاه درون حرکت فرهنگی کنن. فرصت برای رسیدن به رشد مطلوب و آینده درخشان کم بوبوسته. مگه کس به کس نیه؟!
در حاشیه