از آغاز تا پرواز رزمنده‌ای که با دمکرات‌های‌ کردستان‌ درگیر شد

شهید سید محمدتقی‌ مغیثی‌، شهریورماه‌ ۱۳۶۵ از طریق‌ بسیج شهرستان فومن به‌ جبهه‌‌ پیرانشهر اعزام‌ شد و در درگیری با دمکرات‌های‌ کردستان‌ از ناحیه‌‌ کمر مجروح‌ و مدتی را در بیمارستان‌ بستری شد، اما پس‌ از بهبودی،‌ دوباره‌ عازم جبهه شد و سرانجام در ۲۳ ‌دی‌ماه‌ ۱۳۶۵ در عملیات‌ کربلای‌ پنج در شلمچه‌ به‌ شهادت‌ رسید و آسمانی شد.

از آغاز تا پرواز رزمنده‌ای که با دمکرات‌های‌ کردستان‌ درگیر شد

به گزارش هشت دی، شهید سید محمدتقی‌ مغیثی‌ فرزند سید محمدرضا در سال‌ ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در شهرستان فومن‌ دیده‌ به جهان‌ گشود.

وی دوران‌ کودکی را با خوبی و خوشی در کنار پدر و مادر سپری و پس‌ازآن‌ وارد مدرسه‌ شد و تا اخذ مدرک دیپلم‌ مکانیک‌ به ‌ادامه‌‌ تحصیل‌ پرداخت.

او‌ پس‌ از دریافت مدرک دیپلم توانست‌ وارد دانشکده‌ فنی مهندسی کاشان‌ شده‌ و در آنجا به‌ ادامه‌ تحصیل‌ بپردازد و مراتب علمی یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

سید محمدتقی‌ در سال ۱۳۶۴ به کمک دوستان خود عضو واحد بسیج شهرستان فومن شد و در شهریورماه‌ ۱۳۶۵ از طریق‌ همین واحد به‌ جبهه‌‌ پیرانشهر اعزام‌ شد.

وی با تمام‌ قدرت‌ در مقابل‌ اسلام‌ستیزان‌ و کفر محوران‌ مبارزه‌ کرد، او در درگیری در منطقه‌ ‌پیرانشهر با دمکرات‌های‌ کردستان‌ از ناحیه‌‌ کمر مجروح‌ و مدتی را در بیمارستان‌ بستری شد.

او پس‌ از بهبودی،‌ دوباره‌ عزم‌ جهاد کرد و به‌ میادین‌ نبرد شتافت‌ تا اینکه‌ سرانجام‌ در ۲۳ ‌دی‌ماه‌ ۱۳۶۵ در عملیات‌ کربلای‌ پنج در منطقه عملیاتی شلمچه‌ به‌ شهادت‌ رسید و آسمانی شد.

پیکر پاک و مطهر شهید سید محمدتقی‌ مغیثی‌ بعد از تشییع باشکوه مردم شهرستان فومن در گلزار شهدای امامزاده میرزا شهرستان به خاک سپرده شد.

*خصوصیات‌ اخلاقی شهید سید محمدتقی‌ مغیثی‌

شهید مغیثی‌ کارهایش‌ را بر مبنای‌ رضای‌ الهی‌ انجام‌ می‌داد و اصلاً اهل‌ ریا و ظاهرفریبی نبود، او بااخلاق‌ و رفتار نیک‌ خود نسبت‌ به‌ پدر و مادر، سرمشق‌ و الگوی‌ خوبی برای‌ سایر اعضای‌ خانواده‌ شده بود.

وی به‌صورت پنهانی از افراد نیازمند دستگیری می‌کرد و مددکار آنان‌ بود، در رعایت‌ حق‌الناس، نهایت‌ دقت‌ و اهتمام‌ را به‌ خرج‌ می‌داد.

او پیرو ولایت‌فقیه‌ و گوش‌به‌فرمان‌ امام‌ خویش‌ بود و ازآن‌جهت‌ که‌ در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ تربیت‌یافته‌ بود، با مسجد بالا محله‌ فومن‌ انس‌ زیادی داشت‌ و غالباً در همان‌جا به‌ مطالعه‌ و فراگیری‌ علوم‌ دینی‌ و خواندن‌ نماز و قرآن‌ مشغول‌ می‌شد.

وی در پاره‌ای از‌ اوقات‌ کلاس‌های‌ عقیدتی‌ و سیاسی را در جهت‌ ارتقاء و رشد فکری جوانان‌ منطقه‌ به‌ کمک‌ سایر دوستان‌ و همسالان‌ خود در همان‌ مسجد برگزار می‌کرد.

*بخشی‌ از وصیت‌نامه‌‌ شهید سید محمدتقی‌ مغیثی‌

عده‌ای‌ به‌ فکر این‌ نباشند، چون‌ در یک ‌ارگان‌ یا یک‌نهاد انقلابی‌ خدمت‌ می‌کنند، دیگر یک‌ انسان‌ کامل‌ و مذهبی‌ هستند. این‌ اشتباه‌ محض است‌ و این‌ فکر در صورتی‌ درست‌ است‌ که‌ همیشگی‌ باشد. یعنی‌ اینکه‌ همیشه‌ درصحنه‌ انقلاب ‌باشیم‌ و صحنه‌ را ترک‌ نکنیم‌. صحنه‌ انقلاب‌ این‌ است‌ که‌ در نماز جماعت‌، نماز جمعه‌ و دیگر مراسم دینی‌ حضور فعال‌ داشته‌ باشیم‌.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه