با حضور کارگران 20 استان برگزار شد

صعود سراسری کوهنوردان کارگر به قلل زاگرس

کارگران کوهنورد از ۲۰ استان در اولین صعود سرارسری سال به قله زاگرس حمله کردند و توانستند این قله زیبا را فتح کنند. در این صعود سراسری تمامی موارد زیست محیطی از سوی کوهنوردان کارگر در تمام طول کوهپیمایی رعایت شد تا محیط و دامان ارتفاعات زیبای زاگرس از هرگونه زباله و وسایل اضافی پاک بماند.

صعود سراسری کوهنوردان کارگر به قلل زاگرس

به گزارش هشت دی،به نقل از روابط عمومی اداره کل امور ورزشی ، کوه کلار از جمله ارتفاعات زاگرس بوده که بصورت شرقی و غربی امتداد دارد و سمت شرق آن از گردنه تنگ وستگان شروع و بطرف غرب امتداد یافته است و نهایتاَ در جنوب شهر ناغان در گردنه ای به نام همین شهر ختم می گردد، کلار از شمال به تالاب های گندمان، چغاخور، علی اباد و سولگان منتهی است و در واقع وجود تالابهای فوق که بصورت زنجیر وار به هم پیوسته و مامن و زیستگاه بیش از سیصد هزار پرنده بومی و مهاجر، آبزی، کنار آبزی بوده و مدیون وجود ارتفاعات برفگیر کلار است.

کلار علاوه بر تامین آب تالاب های یاد شده که هریک به تنهائی چون نگین انگشتری از بابت تنوع زیستی، گردشگری و زیبا شناسی در نوع خود بی نظیر است. درضلع جنوبی کلار نیز جنگل های ارس را میتوان مشاهده کرد. وجود دریاچه زیبا و منحصر بفرد قزل گل با مساحت ۱۴۲۱ هکتار در ارتفاعات بالای ۲۲۰۰ متر این کوه و تالاب های چال تر و چال خشک مشرف در آنجا وجاری بودن قریب به چهل چشمه با دریاچه ایی در زیر قله و ارتفاع ۳۶۲۰ متری بر زیبایی های این مسیر افزوده است.
پس از بازگشت کاروان کارو تلاش کشورمان از رقابت های جهانی شرکت ها ، کوهنوردی نخستین رویدادی بودکه با استقبال پرشور علاقه مندان به این رشته با فتح قله کوه کلار در شهر بروجن از استان چهارمحال و بختیاری برگزار گردید.
در این رویداد ورزش کارگری بیش از ۱۳۰ ورزشکار از استان های سیستان وبلوچستان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، البرز، قزوین، فارس، مازندران، لرستان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اذربایجان غربی، گلستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، أصفهان، زنجان وهرمزگان حضور داشتند و توانستند در نخستین رویداد کوهنوردی ، صعودی زیبا و دسته جمعی بر فراز کوه کلار داشته باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه