نخستین دیدار مادربا پیکر فرزند بعد از گذشت ۳۶ سال +عکس

مادر دو شهید تازه تفحص شده تهرانی ساعتی پیش با پیکر مطهر شهید خود بعد از گذشت ۳۶ سال برای نخستین بار دیدار کردند.

نخستین دیدار مادربا پیکر فرزند بعد از گذشت ۳۶ سال +عکس

به گزارش ۸دی، مادر دو شهید تازه تفحص شده تهرانی ساعتی پیش با پیکر مطهر شهید خود بعد از گذشت ۳۶ سال برای نخستین بار دیدار کردند. مراسم وداع با پیکر شهیدان عزیزی و مهرورز که در سال ۶۱ به شهادت رسیده و ۳۶ سال مفقو الاثر بودند، عصر امروز شنبه ۱۶ تیرماه ۹۷ با حضور مادر، خواهران، برادران، بستگان و عموم مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد.

مادر شهید عزیزی در این مراسم ضمن سخن گفتن با پسر شهیدش با پاشیدن نقل و نثار اسکناس، ورود این جوان شهید دفاع مقدس را تبریک می‌گفت.

هویت پیکر مطهر این دو شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که طی عملیات اخیر تفحص شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده بودند، به تازگی شناسایی شده است.

شهید محمد عزیزی فرزند عباسعلی متولد ۷ تیرماه ۱۳۴۰ در تهران بود که از طریق ارتش به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد و در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ در منطقه شرق بصره در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت تا ۳۶ سال بعد توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف و به وطن بازگشت.

محمد مهرورز قره تپه فرزند مروت علی متولد ۲۶ خرداد ماه ۱۳۴۳ در تهران بود که داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و در سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار و در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت تا ۳۶ سال بعد توسط کمیته جستجوی مفقودین کشف و به وطن بازگشت.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تهران برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهید عزیزی در باغ فیض تهران و مراسم تشییع شهید مهرورز در مسجد حضرت ولیعصر(عج) واقع در شهرک شهید محلاتی برپا می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه