عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با 8دی:

دولت در کنترل بازار ارز دچار اشتباهات استراتژیک شد/ انتظار ما از دولت تغییر در تیم اقتصادی اش است

عضو هیئت رئیسه مجلس در رابطه با وضعیت بازار ارز و سکه گفت: دولت در کنترل بازار ارز دچار اشتباهات استراتژیک شده است.

دولت در کنترل بازار ارز دچار اشتباهات استراتژیک شد/ انتظار ما از دولت تغییر در تیم اقتصادی اش است

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره وضعیت بازار ارز و سکه، اظهار کرد: دولت اقدام غیر کارشناسی و شتاب زده ای را در مورد نرخ ارز از سه و ۷۰۰ به چهار هزار و ۲۰۰تومان انجام داد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در کنترل بازار ارز ۲ اشتباه استراتژیک مرتکب شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این اقدامات در رابطه با نرخ ارز بدون نگاه کارشناسی و تحقیقات و توجه به تجارب ناموفق گذشته بوده است، افزود: دولت در این رابطه دست به آزمایش و خطا زد و در نظام ما درست نیست که دولت بخواهد یک کاری انجام دهد که نظریه و مبانی اقتصادی غیرمنطقی را پیش ببرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه در اختیار گذاشتن ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی برای  سفرهای غیر ضرور اشتباه دیگر دولت بود، تصریح کرد: در اختیار گذاشتن ارز چهار هزار و ۲۰۰تومانی برای شرکت هایی بود که در بحث دارو و… فعال بودند نه مسافرت های تفریحی و غیرصروری و معلوم شد در این قسمت اشتباه سوم را هم مرتکب شدند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری دستور فرمودند در سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه کارگروه هایی تشکیل شود تاهمفکری و تعامل برای برون رفت از این مسایل و توطئه دشمن در قالب جنگ اقتصادی داشته باشند اما تا الان این تعامل خروجی نداشته و تنها نظر تؤری بوده است.

وی ادامه داد: مجلس هم غیر از این کارگروه، کارگروهی را با حضور برخی از افراد در کمیسیون ها تشکیل داده است تا موارد و مباحث مورد نیاز ارایه شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خواسته ما از دولت تغییر در تیم اقتصادی اش بود، تصریح کرد: این خواسته ۲۰۰نفر از نماینده های حاضر در جلسات بوده است و قرار شد دولت لایحه دو فوریتی جهت رفع مشکلاتی که با آن مواجه است بدهد.

وی با بیان اینکه دولت در این رابطه ها اقدامی انجام نداده است، اضافه کرد: در شرایط فعلی نباید این موارد مشمول زمان قرار بگیرد.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما الان در شرایط اضطرار قرارداریم، اظهار کرد: دولت باید با دقت و هرچه سریع تر تغییراتی در رویکرد اقتصادی خودش انجام دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه