یک نماینده مجلس:

۱۰۰ هزار خودرو با تخلف وارد شد/حراست وزارت صنعت: دروغ است

در حالی رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت، بر اساس گزارش دستگاه های امنیتی بیش از یکصد هزار خودرو با تخلف وارد کشور شده است که حراست وزارت صنعت این خبر را تکذیب کرد

۱۰۰ هزار خودرو با تخلف وارد شد/حراست وزارت صنعت: دروغ است

به گزارش ۸دی، امیر خجسته افزود: بیش از آنکه ثبت سفارش خودرو ممنوع شود ۵ خانواده، خودروهای لوکس وارد کرده بودند که پس از اعلام ممنوعیت شش ماهه ثبت سفارش خودرو آنها را فروختند.

وی گفت: پس از اعلام ممنوعیت ثبت سفارش خودرو از ۱۳ تا ۲۱/ ۹۵/۱۰ سی و چهار هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت هر شب از ساعت ۲ تا ۴ بامداد ثبت شد که اسناد آن موجود است.

خجسته افزود: از این تعداد وارداتِ ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو قطعی شده است.

وی گفت: اینکه می گویند سامانه ثبت سفارش در آن مدت هک شده است چنین چیزی نیست بلکه ورود به این سامانه غیر قانونی است و ورود این خودروها نیز قاچاق محسوب می شود.

خجسته افزود: تحقیق و تفحص را با امضای ۵۰ نماینده از گمرکات آغاز کردیم و مشخص شد که گمرک از ورود این خودروها در عین ممنوعیت واردات اطلاع داشته است.

وی گفت: گروه مشخص شده به وسیله مجلس در گمرک برای ادامه بررسی ها مستقر می شود.

خجسته افزود: نباید این طور باشد که ۳۰ دستگاه نظارتی واردات غیرقانونی خودرو را می بینند اما به دوش یکدیگر می اندازند.

وی گفت: از دستگاه های نظارتی انتظار داریم قدرتمند وارد این مسائل شوند.

خجسته افزود: در جلسه با رئیس گمرک و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنان خواهیم گفت که ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو، چطور و از چه طریقی وارد کشور شده است؟!

وی گفت: چند ماه است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم فهرست تعداد ال.سی های باز شده، ثبت سفارش ۳۴ هزار خودرو و تضامین گمرکی که پرداخت نشده است به ما اعلام کنند اما تاکنون چنین فهرستی به ما داده نشده است.

خجسته افزود: سامانه نیما کار خوبی بود اما از آن بد استفاده شد.

وی گفت: بر اساس این سامانه به ورود کالاها ارز دولتی اختصاص می یابد اما برخی شرکت های وارد کننده کالاهای خود را با نرخ ارز آزاد در بازار می فروشند.

خجسته افزود: در حالی که خودروسازان داخلی با قیمت ارز دولتی قطعات را وارد می کنند با چه مجوزی قیمت خودروهای خود را افزایش دادند؟!

رییس مرکز حراست وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تعداد تخلف در واردات خودرو، تنها ۶ هزار و ۴۸۱ مورد بوده که مرکز حراست وزارتخانه در بهمن ماه ۹۶ آن را شناسایی و به گمرگ، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی اعلام کرد.

سید علی حسینی با بیان این مطلب، افزود: گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا ۴ هزار و ۵۸۱ خودرو از گمرگ خارج نشود ولی هزار و ۹۰۰ خودرو قبل از شناسایی از گمرگ خارج شده است که وارد کنندگان متخلف خودروهای باقیمانده به دستگاههای امنیتی و تعزیرات اعلام شده اند.

وی تصریح کرد: حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شفاف سازی در ۳۰ بهمن ۹۶ و ۵ تیر ۹۷ در اطلاعیه های جداگانه این مهم را به مردم عزیز کشور اطلاع رسانی کرده بود.

حسینی گفت: خودمان را مدیون مردم می دانیم و تا به آخر این تخلف را پیگیری می کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه