مشاور وزیر خارجه:

سابقه تاریخی بیانگر عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات بین‌المللی است

مشاور وزیر خارجه گفت: سابقه تاریخی بیانگر عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات بین‌المللی است.

سابقه تاریخی بیانگر عدم پایبندی آمریکایی‌ها به تعهدات بین‌المللی است

به گزارش ۸دی، حسین شیخ‌الاسلام در نشست حقوق بشر آمریکایی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: آنچه در تاریخ ایالات متحده آمریکا و در میان سردمداران این کشور همواره مشترک بوده این است که همواره با روحیه تکبر و نخوت با سایر دولت‌ها و ملت‌ها برخورد می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود که اگر به تاریخ رجوع کنیم شاهدیم آن‌ها نسبت به بسیاری از تعهدات خود پایبند نیستند.

مشاور وزیر خارجه بیان کرد: سوابق و تاریخ نیز بیانگر این است که آمریکایی‌ها در ارتباط با ایران همواره رویکرد ثابتی داشته‌اند و این مسئله در دوران رژیم پهلوی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت بوده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به اینکه جنایات متعددی از سوی آمریکا علیه ملت ایران صورت گرفته است، بیان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد مصوبه‌ای به‌نام کاپیتولاسیون بودیم که اتباع آمریکایی را به ایرانی‌ها برتری می‌‌داد و نمونه یک ظلم و جنایت آشکار بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد‌یم که آن‌ها از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و از سویی در جنگ تحمیلی از صدام و رژیم وی حمایت کردند و در ابعاد دیگر نیز مانند ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری جنایات خود را علیه ایران ادامه دادند.

مشاور وزیر خارجه عنوان کرد: علاوه بر این در سطح سازمان‌های بین‌المللی نیز شاهد‌یم همین روحیه نخوت و تکبر در میان سران آمریکایی وجود دارد؛ برای مثال آن‌ها در تعامل با سازمان ملل برای خود در قبال سایر دول و ملت‌ها حق وتو که یک‌طرفه است را قائل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها پشت پرده گروه‌‌های تکفیری و راه‌اندازی آن‌ها هستند، اظهار داشت: براساس اعترافاتی که از سوی خود سران این کشور صورت گرفته آن‌ها در تشکیل داعش و القاعده نقش داشته‌اند تا از این طریق وحدت میان مسلمانان و تمدن اسلامی را مورد هدف خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نیز در این نشست اظهار داشت: ظاهر بسیاری از واژگانی که آمریکایی‌ها به‌کار می‌گیرند زیبا و فریبنده است اما در باطن آن‌ها در حد شعار باقی مانده و بسیار پوچ و تهی هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کلماتی مانند حقوق‌بشر که از سوی آمریکایی‌ها به کار گرفته می‌شود بسیار فریبنده است و باید توسط نسل جوان ما مورد تبیین قرار بگیرد و پشت پرده این شعارها و گفتمان‌ها روشن شود.

پژمانفر ادامه داد: امروز شاهدیم که در تمامی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آن‌ها از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن و خدشه‌دار کردن جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده‌اند که البته با هوشیاری و بصیرت ملت به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی گفت: رویکرد اصلی باید این باشد که ذات و ماهیت بسیاری از شعارهای آمریکایی مثل حقوق‌بشر و یا آزادی برای نسل جوان ما تبیین شود تا با ماهیت واقعی این واژگان و کارکرد آنها آشنا شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه