۹ هزار و ۵۱۹ خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در گیلان هستند

رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت : این نهاد انقلابی با ۵۱۰ مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی اعم از بیمارستان و مراکز آزمایشگاهی ،تصویربرداری و پزشک متخصص قرارداد دارد.

۹ هزار و ۵۱۹ خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در گیلان هستند
به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، جواد اسماعیل پور در نشستی با خبرنگاران با تاکید بر اینکه  مسیر توانمند سازی خانواده ها از جامعه سلامت عبور می کند، افزود:، ۵۲هزار مددجو ی گیلانی تحت پوشش خدمات بیمه شهری،هستند.
وی از شناسایی ۱۱۰۰ کودک زیر ۶سال مبتلا به سوء تغذیه در گیلان خبرداد و افزود: این شناسایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفت.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با این توضیح که به این کودکان  بن کارت الکترونیک ۶۰ هزار تومانی برای تهیه سبد غذایی اهدا می شودخاطرنشان کرد: در ۱۶ مرکز شهرستان برای جامعه هدف آموزش های سلامت روانی ،فردی و عمومی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه هر۱۰۰۰ مددجو در گیلان  یک پزشک خانواده دارد ،بیان کرد: در سال ۹۲ کمک خدمات درمانی مددجویان شهری و روستایی در بخش بیمه امداد بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با این توضیح که در مناطق محروم گیلان بیش از ۳هزار خانوار سکونت دارند که فاقد دستشویی بهداشتی هستند و ۵هزار خانوار نیز فاقد حمام بهداشتی می باشند که در مناطق صعب العبور و کوهستانی زندگی می کنند ,از ساخت ۲۱۰سرویس بهداشتی در هفته سلامت امسال توسط کمیته امداد گیلان خبرداد و افزود: کمیته امداد گیلان در هفته سلامت سال گذشته  ۱۲۰سرویس بهداشتی با اعتبار هر سرویس بهداشتی دو میلیون تومان را تحویل مددجویان داد.
mail.google.com
اسماعیل پور با تاکید بر اینکه از ۱۶ شهرستان گیلان ،۱۴شهرستان دارای محرومیت با ظرایب ۶تا ۸ است تصریح کرد: در مناطق محروم گیلان بیش از ۳هزار خانوار سکونت دارند که فاقد دستشویی بهداشتی هستند و ۵هزار خانوار نیز فاقد حمام بهداشتی می باشند که در مناطق صعب العبور و کوهستانی زندگی می کنند.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای بیشترین دریافت زکات مستحبی است،تصریح کرد:در ساخت و ساز سرویس های بهداشتی مناطق محروم از این محل استفاده شده است.
وی با تاکید بر اینکه بیماران سرطانی جز پرهزینه ترین بیماران در صندوث بیمه ای کشور هستند ،گفت: ۶۱۲ بیمار سرطانی در پوشش بیمه ای کمیته امداد هستند و ۵۰۰ بیمار سرطانی از مددجویان روستایی هستند که از حمایت های بیمه ای کمیته امداد علاوه بر بیمه روستایی بهره می گیرند.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ،  با اشاره به آمار بالای بیماران سرطانی  در گیلان ،افزود: در بخش ارتقا امنیت غذایی یکی از گروه های هدف ما بیماران سرطانی هستند.
اسماعیل پوراز توزیع یک هزاز و ۳۵ سبد غذایی در بین بیمارستان سرطانی  تحت پوشش کمیته امداد به مبلغ صد هزار تومان در سال گذشته خبرداد و در ادامه با اشاره به توجه  بهداشت دهان و دندان در معاونت بهداشتی کمیته امداد گیلان گفت: در کمیته امداد از ساخت پروتز مصنوعی دندان تا ترمیم و عصب کشی برای بیمه شدگان تحت پوشش انجام می گیرد.
اسماعیل پور با این توضیح که در این حوزه با همکاری علوم پزشکی و آموزش و پرورش طرح ترمیم دندان ۶کودکان زیر ۱۲ سال انجام می شود،بیان کرد: در صورت پوسیدگی دندان ۶ مشکلاتی در زیبایی و گوارش به وجود می آید.
وی تصریح کرد: کمیته امداد در سال ۹۲ برای ۲۰۶ کودک مبتلا به پوسیدگی دندان ۶ هزینه ای بالغ بر ۱۶۰میلیون ریال اعتبار تخصیص داد و در سال ۹۳ برای تمامی کودکان تحت پوشش کمیته امداد گیلان این طرح انجام می شود.
اجرای طرح غربالگری سلامت برای ۲۵۰۰مجری طرح خودکفایی در گیلان
اسماعیل پور  با تاکید بر اینکه کمیته امداد هزینه صدرصدی ترمیم پوسیدگی دندان ۶ کودکان را تقبل کرد گفت: کمیته امداد گیلان برای ۲۵۰۰ مجریان  طرح خودکفایی معاینات بهداشت سلامت را انجام داد و بعد از این معاینات ۲۵۱ بیمار قلبی و سرطانی کشف شدند.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ،  افزود: در فاز دوم این طرح درمان، بیماران کشف شده دنبال می شودو به امید خدا در سال ۹۳ برای تمامی افرادی که از کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان وام اشتغال گرفته اند این کار را انجام می دهیم.
وی از اجرای طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار خبرداد و گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را سالمندان تشکیل می دهند
معاون بهداشت و درمان کمیته امدادامام خمینی (ره) گیلان،  با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار سالمند  بالای ۶۰ سال تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان بیان کرد:از این بین ۲۲۰ سالمند پرونده نگهداری در منزل دارند.
اسماعیل پور با اشاره به  نگهداری ۱۰۶ سالمند در آسایشگاه های استان تحت پوشش کمیته امداد گیلان اظهار کرد: با احتساب هزینه های توانبخشی ,درمان و نگهداری در منزل و آسایشگاه در سال ۹۲،در حدود ۴۶۵ میلیاردریال برای سالمندان هزینه شده است.
رئیس اداره بهداشت،درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ،  با تاکید بر اینکه در استان گیلان طبق آخرین آمار ۹ هزار و ۵۱۹ خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته امداد گیلاندرآمده اند افزود: از این میزان ۵هزار و ۱۲۶ نفر زن سرپرست خانوار هستند.
اسماعیل پور افزود: ۵۰درصد این حق بیمه توسط کمیته امداد  و نیم دیگر از محل هدفمند سازی یارانه ها پرداخت می شود.
وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۲ ،اعتبار ی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مشمولین تامین اجتماعی هزینه شد ۸۹ میلیارد ریال است،خاطرنشان کرد: کمیته امداد گیلان با ۵۱۰ مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی اعم از بیمارستان و مراکز آزمایشگاهی ،تصویربرداری و پزشک متخصص قرارداد دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه