در اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات مطرح شد:

نوبخت: باید از قلم برای بیان واقعیت ها استفاده کرد/ جامعه و تاریخ ما را بابت مذاکره مجدد نخواهد بخشید

معاون رییس جمهور با بیان اینکه نقش قلم در راستای دفاع و حمایت از یک ملت در عرصه مجازی و واقعی مشخص می شود، گفت: باید از این قلم مقدس برای بیان واقعیت ها در مصاف بین المللی استفاده کرد.

نوبخت: باید از قلم برای بیان واقعیت ها استفاده کرد/ جامعه و تاریخ ما را بابت مذاکره مجدد نخواهد بخشید

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمدباقر نوبخت در مراسم آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه نقش قلم در راستای دفاع و حمایت از یک ملت در عرصه مجازی و واقعی مشخص می شود، اظهار کرد: باید از این قلم مقدس برای بیان واقعیت ها در مصاف بین المللی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه، پس از انقلاب هر از گاهی از واژه مقطع حساس تاریخی استفاده شده است، بیان کرد: تکرار این واژه در این برهه زمانی نشانگر این است که اکنون نیز در یک مقطع حساس تاریخی هستیم.

معاون رییس جمهور از مردم دعوت کرد تا وجدان خود را داور قرار دهند و بگویند که آیا در این عرصه که کشور تحت تهدید قرار گرفته است قصور و تقصیری از سوی مسئولین بوده یاخیر؟

نوبخت با بیان اینکه شاید در مقطعی باید این مسئولین را از هم تفکیک کنیم افزود: از سال ۹۲ که این ماموریت آغاز شد نخستین گام برای رفع مشکلات و محدودیت هایی تحت عنوان تحریم برداشته شد.

وی با اشاره به اتهام ناروایی مبنی بر استفاده دانش هسته ای برای امور نظامی که به کشور ما زده شد بیان کرد: بر اساس این اتهام شورای نگهبان سازمان ملل بیش از ۷ قطعنامه بر علیه ما صادر کرده بود که دولت یازدهم بر اساس پیمانی که با مردم داشت کار را برای ریختن دیوار تحریم و شکستن حصر اقتصادی و برای رفع آن اتهام به ملت بافرهنگ و بزرگوار ایران آغاز کرد.

نوبخت با بیان اینکه در پایان شهریور از طرف رئیس جمهور آمریکا اصرار بر تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب مردم بود، اذعان کرد: بعد از آن در یک توافق قرار شد به صورت کوتاه مدت و با یک مذاکرات فشرده و بلند مدت از خود رفع اتهام کنیم که دولت موفق شد و ما یک فرایند جدیدی را با جهان آغاز کردیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مقدمات وعده ای که دولت مبنی بر حذف تحریم ها داده بود، فراهم شد، البته بگذریم که یکی از این کشورها در ایفای تعهدات خود از همان ابتدا بد عمل کرد و امروز تمام دنیا او را به تمسخر گرفته اند.

 

 وی با بیان اینکه صادرات ما ۲۲ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش پیدا کرده است گفت: ما پیش بینی ۲ میلیون و ۴۱۰ بشکه فروش نفت به قیمت ۵۵ دلار را در قانون بودجه داشتیم اما موفق شدیم ۲ میلیون ۵۵۰هزار بشکه را با قیمت بالای ۷۱ دلار را ثبت کنیم و ۷۴ درصد درآمد های نفتی ما افزایش یابد.

 

نوبخت با بیان اینکه در چنین شرایطی باید وظیفه و تکلیف خود را بدانیم، گفت: مذاکرات مجدد مورد پذیرش جامعه و تاریخ نیست و طبعا اگر دوباره به مذاکره مجدد با چنین افرادی ورود کنیم، جامعه و تاریخ مارا نخواهد بخشید.

 

وی به عنوان سخنگوی دولت از رهبر انقلاب قدردانی کرد و افزود: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه را به عنوان یک نهاد توصیه فرمودند و روز شنبه چهارمین جلسه این شورا تشکیل می شود.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه از اصحاب فهیم قلم انتظار است که از آن به درستی استفاده کنند و در راستای این ماموریتی که همه ما داریم همه را بسیج کنند، گفت: اگر با یکدیگر باشیم خطری که همیشه ما را تحت عنوان عوام فریبی تهدید می کند رفع می شود.

 

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه