عاقل‌منش خبر داد:

افتتاحیه بوستان کتاب در رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت گفت: با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بوستان کتاب رشت امروز افتتاح می‌شود.

افتتاحیه بوستان کتاب در رشت

به گزارش ۸دی، محمد حسن عاقل منش گفت: امروز به همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و توجه ویژه سایر اعضای شورای شهر شاهد افتتاح بوستان کتاب در شهر رشت خواهیم بود.

رئیس‌کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر رشت ضمن تقدیر ازحمایت‌های سایر اعضای شورای شهر در انجام این طرح عنوان کرد: پس از تصویب نام “بوستان کتاب” در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و متعاقب آن در صحن شورا ، با همت و تلاش سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت، بستری مناسب با ایجاد المان های زیبا و طراحی مبلمان شهری مرتبط با نام بوستان کتاب در این پارک جاگذاری شد تا با تغییر فضای ظاهری این پارک گامی به سوی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان آحاد جامعه برداشته شود.
عاقل منش در ادامه افزود: این بوستان در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع ایجاد شده است که ۴۵۰۰ متر مربع از آن به فضای سبز و المان های مربوط به کتاب و کتابخوانی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به آیین افتتاح این مجموعه اظهار داشت: مراسم افتتاحیه با حضور مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید آبادی و مدیران ارشد استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: همزمان با مراسم افتتاح بوستان کتاب جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی با حضور اعضای شورا ومدیران حوزه های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی باموضوع رشت پایتخت کتاب ایران در شورای اسلامی شهررشت برگزار می شود.
وی‌‌ در پایان ضمن تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری کانون پرورشی کودک و نوجوان استان، اداره امور کتابخانه های شهرستان رشت وتلاش‌های ارزنده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت ابراز امیدواری کرد : در شورای پنجم با هم افزایی تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و تشکل های فرهنگی مردم نهاد بتوان در جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر رشت گام برداشت.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه