رئیس سازمان چای کشور:

“سازمان مدیریت بحران” مسئول پرداخت خسارت آتش‌سوزی باغات چای لنگرود است

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به از بین رفتن ۵۰ هکتار باغ چای در جریان آتش‌سوزی منطقه کومله لنگرود گفت: پرداخت خسارت آتش‌سوزی باغات چای بر عهده سازمان مدیریت بحران است.

“سازمان مدیریت بحران” مسئول پرداخت خسارت آتش‌سوزی باغات چای لنگرود است

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز اظهار داشت:‌ بیمه فراگیر محصول چای تنها شامل مواردی نظیر خشکسالی و یا سرمازدگی است بنابراین پرداخت احتمالی خسارت به سبب وقوع حادثه آتش‌سوزی در باغات کومله لنگرود بر عهده سازمان مدیریت بحران است.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد:‌ بخش زیادی از باغات چای که در منطقه کومله لنگرود در روزهای اخیر دچار یک آتش‌سوزی گسترده شد سال‌ها به صورت مخروبه رها شده بود به طوری که عملیات تولید محصول و استحصال برگ سبز چای در آنها انجام نمی‌شد.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد:‌ در جریان وقوع این آتش‌سوزی در منطقه کومله که به سرعت نیز توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و نیروهای امدادی کنترل و اطفا شد تنها قسمت و سطح بسیار کمی از اراضی و باغات چای نابود شده،‌ قابلیت بهره‌برداری داشته است.

جهانساز از روند انجام بررسی‌های کارشناسی جهت برآورد خسارت آتش‌سوزی خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر کارشناسان مربوطه در منطقه مورد نظر جهت بررسی دقیق وضعیت باغات آسیب‌دیده حضور دارند و نتایج تحقیقات و گزارشات نهایی آنان در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر باغات چای مذکور دارای بیمه آتش‌سوزی باشند خسارت احتمالاً به آن‌ها تعلق می‌گیرد بیان کرد:‌ بیمه فراگیر باغات چای تنها شامل اتفاقات و حوادثی نظیر بروز خشکسالی و یا سرمازدگی می‌شود و گزینه مربوط به آتش‌سوزی را پوشش نمی‌دهد.

رئیس سازمان چای کشور پیگیری خسارات ناشی از آتش‌سوزی باغات چای را از وظایف ستاد حوادث غیرمترقبه دانست و گفت:‌ پس از مشخص شدن علت وقوع حریق که شامل مواردی نظیر دخالت عوامل انسانی و یا عوامل طبیعی است نسبت به پرداخت خسارت تصمیم‌گیری می‌شود.

جهانساز به وقوع حادثه سرمازدگی که اوایل امسال در سطح وسیعی از باغات چای شمال اتفاق افتاد اشاره کرد و افزود:‌ در این حادثه طبیعی که مشمول پرداخت بیمه محصولات کشاورزی می‌شود به علت بروز یک حادثه طبیعی و غیرمترقبه آسیب‌های زیادی به باغات چای وارد آمد.

رئیس سازمان چای کشور نحوه محاسبه خسارت‌ سرمازدگی توسط کارشناسان را برشمرد و ابراز داشت:‌ در پایان فصل برداشت، میزان چای و محصول برداشت شده را از میزان تولید پیش‌بینی شده کسر کرده و مابه تفاوت آن را به صورت خسارت به چایکاران پرداخت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه