نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

شرکت‌هایی ارز دولتی برای واردات کاغذ دریافت کردند که وجود خارجی ندارند/ نهادهای نظارتی به جد برخورد کنند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این موضوع که شرکت‌هایی ارز دولتی برای واردات کاغذ دریافت کردند که وجود خارجی ندارند، خواستار برخورد جدی نهادهای نظارتی شد.

شرکت‌هایی ارز دولتی برای واردات کاغذ دریافت کردند که وجود خارجی ندارند/ نهادهای نظارتی به جد برخورد کنند

به گزارش ۸دی، اصغر مسعودی در خصوص تخلفات برخی واردکنندگان کاغذ با ارز دولتی به کشور گفت: در این خصوص اگر گزارشاتی مستند به کمیسیون ارائه شود، به طور قطع مسئولان مربوطه برای پاسخگویی به کمیسیون فرا خوانده خواهند شد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  تلاطم و نابسامانی‌هایی که در بازار ارز کشور به وجود آمد، سبب شد که مسئولان کشور برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشور ارز مورد نیاز دولتی را به شرکت‌های وارد کننده کالاهای اساسی تخصیص دهند، ولی متاسفانه در بررسی‌های میدانی مشخص شد که شرکت‌ها به جای وارد کردن کالاهای مورد نیاز، کالاهای لوکس و گرانقیمت را با ارز دولتی وارد کردند و با قیمت ارز در بازر آزاد کالاهای خود ار به فروش رسانده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: تخلفاتی که توسط شرکت‌ها صورت گرفته بسیار گسترده است و مراجع ذی صلاح باید سریعا وارد عمل شده و از منفعت طلبی این شرکت‌ها که به صورت غیر قانونی است، جلوگیری به عمل بیاورد.

این نماینده مجلس در دوره دهم با بیان اینکه متاسفانه در مورد تخصیص ارز دولتی گزارش شده که این ارز به شرکت‌هایی اختصاص یافته که در حوزه کاغذ هیچ فعالیتی ندارند؛ افزود: در این خصوص باید بانک مرکزی ساز وکار تخصیص ارز دولتی به شرکت‌ها را بیان کند و دلایل اختصاص ارز به اینگونه شرکت‌ها که در حوزه کاغد فعالیت ندارند، ارائه کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با بیان به اینکه از دو شرکت ارز دولتی برای واردات کاغذ نام برده می‌شود؛ درحالیکه وجود خارجی ندارند، خاطرنشان کرد: باید گزارش تخلفات مستند و مستدل به کمیسیون ارائه شود و نهادهای نظارتی به صورت بسیار جدی تمام تحرکات شرکت‌های واردکننده با ارز دولتی را تحت نظارت قرار دهند و اگر تخلفی صورت می‌گیرد، سریعا با آنها برخورد صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه