۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در گیلان کشف و ضبط شد

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان ‌گفت:‌ ارزش ریالی کالاهای قاچاقی ‌ضبط شده در گیلان توسط دستگاه‌های متولی حدود ۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در گیلان کشف و ضبط شد

به گزارش ۸دی،‌ نادر عبدالله‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ سال گذشته کشفیات بسیار زیادی در حوزه کالاهای قاچاق در گیلان انجام شد به طوری که طبق برآوردهای اعلام شده ارزش ریالی آن‌ها در مجموع به حدود ۷ میلیارد تومان می‌رسد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان بیان داشت:‌ در گیلان حدود ۶ هزار انبار دپوی کالا و محصول وجود دارد که با همکاری سازمان‌های متولی،‌ اطلاعات و مشخصات تمامی آن‌ها جمع‌آوری و در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده است.

وی ثبت اطلاعات انبارها‌ی کشور را در کنترل پدیده شوم قاچاق کالا مؤثر ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ ثبت اطلاعات انبارها در یک سیستم جامع و گسترده همانند آن‌چیزی که هم‌اکنون در کشور شکل گرفته است می‌تواند مسیر و کار مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به نحو مطلوبی تسهیل کند.

مدیرکل امنیتی،‌ انتظامی استانداری گیلان به تعداد پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا در گیلان اشاره کرد و گفت:‌ در سال ۹۵ بیش از هزار و ۳۴۵ پرونده قاچاق کالا در گیلان تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت در حالی‌که این تعداد در سال گذشته به حدود هزار و ۸۳۰ پرونده افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه روند مبارزه با عاملان قاچاق کالا باید به سمت برخورد با دانه‌ درشت‌ها هدایت شود تصریح کرد:‌ در حال حاضر اکثر پرونده‌هایی که در استان گیلان پیرامون بحث قاچاق کالا تشکیل می‌شوند مربوط به حوزه‌های خرد جامعه و افراد غیرسازمان یافته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان عنوان کرد: ‌تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا در کشور حدود ۲۴ درصد رشد داشته است اما با تمام این‌ها باز هم در امر کنترل مطلوب و جلوگیری از ورود این کالاها راهی طولانی در پیش داریم.

عبدالله‌پور از کشف و ضبط تنها ۱۰ درصد کالاهای قاچاقی وارد شده به داخل کشور خبر داد و ابراز داشت:‌ ارزش ریالی کالاهای قاچاقی ضبط شده کل کشور در مقایسه با سال‌های دور کاهش داشته به‌طوری که میزان آن از ۲۵ میلیارد دلار به حدود ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

مدیرکل امنیتی،‌ انتظامی استانداری گیلان از کارگروه‌های تشکیل شده کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان سخن گفت و بیان داشت:‌ ۵ کارگروه مختلف با وظایف تعیین شده در این کمیسیون تشکیل شده است که به اعتقاد کارشناسان، مهم‌ترین آن‌ کارگروه مسائل فرهنگی است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان اظهار داشت:‌ صدا و سیمای مرکز گیلان به‌عنوان رئیس کارگروه فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ‌قطعاً نقش بسیار ویژه و تعیین کننده‌ای را در این حوزه بر عهده دارد.

عبدالله‌پور اصلاح الگوی مصرف در جامعه و تبلیغات مناسب را در موفقیت کالاهای ایرانی مؤثر خواند و تصریح کرد:‌ بسیاری از جوانان به علت تأثیرات مخرب تهاجم فرهنگی و عدم آگاهی مناسب از کیفیت برخی محصولات داخلی تولیدشده نظیر پوشاک، به‌سمت برندهای خارجی جذب شده‌اند.

وی با اعلام این خبر که بزرگترین واحد تولیدکننده البسه گیلان برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه است اظهار داشت: به علت خلاء فرهنگی و گرایش نگاه مردم به سمت برندهای خارجی‌ این مرکز بزرگ تولید پوشاک برای عرضه و فروش محصول خود از لگوهای خارجی استفاده می‌کند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان عنوان کرد:‌ امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به نام سال حمایت از کالای ایرانی شده است دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی ‌جهت تحقق آن عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه