رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد:

پشت پرده توئیت ترامپ مبنی بر اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی/ واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محتوای توئیت ترامپ درباره اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی را تکذیب کرد.

پشت پرده توئیت ترامپ مبنی بر اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی/ واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به موضوع
به گزارش ۸دی، حشمت الله فلاحت‌پیشه در واکنش به توئیت دونالد ترامپ مبنی بر اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت و حق شهروندی آمریکا به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات ۵+۱ برجام، گفت: ترامپ بر اساس دروغ‌سازی‌ها سعی می‌‌کند سیاست ضد ایرانی را پیش ببرد و متاسفانه برخی دروغ‌ها داخل ایران منتشر می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحقیق و تفحص از دو تابعیتی‌ها تنها کاری بود که در مورد دوتابعیتی‌ها در مجلس صورت گرفته و حدود ۱۰۰ نفر را شامل می‌شود و از این میان حداکثر ۱۰ نفر از آنها تابعیت مضاعف آمریکایی داشتند که رقم ناچیزی در بین مدیران کشور است.

۱۰ نفر دوتابعیتی ایرانی- آمریکایی قبل از برجام تابعیت مضاعف گرفتند

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر دارای تابعیت مضاعف آمریکایی قبل از برجام این تابعیت مضاعف را دریافت کردند، گفت: آمار اعطای ۲هزار و ۵۰۰ گرین کارت و حق شهروندی به مقامات ایرانی در جریان مذاکرات برجام کذب محض است و از طرح چنین مباحثی در شرایط کنونی متاسف هستیم.

به پاک‌دستی دیپلمات ایرانی ایمان داریم

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: ما به پاک دستی دیپلمات های ایرانی ایمان داریم و معتقدیم این افراد امانتداران سیاست خارجی کشور بوده و در برجام هم زحمات بسیاری کشیدند. کما اینکه مقام معظم رهبری هم از سیاست خارجی و دیپلمات‌های ایرانی در جریان مذاکرات برجام بارها قدردانی کردند.

وی افزود: کارشکنی آمریکا در برجام سبب رسوایی ایالات متحده در جامعه جهانی شده، لذا آمریکا با طرح ادعاهای دروغین همانند آنچه در توئیت ترامپ آمد، سعی می‌کنند تا برجام را از ناحیه ایران زیر سوال ببرند و جمهوری اسلامی را طرف ناصالح نشان دهند. حال آنکه ایران صالح‌‌ترین طرف برجام است و بازیگری که بالاترین تعهد را نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک داشته است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:. این موضوع دروغ که توسط ترامپ مطرح شد با همین هدف صورت می‌گیرد. ایرانی‌ها هرچند با خروج آمریکا عملا به بسیاری از منافع که در برجام به دنبال آن بودند، نرسیدند اما ثابت کردند که طرف خوشنام در دنیا هستند.

توئیت ترامپ همرزمان با سفر روحانی به اروپا یک توطئه خودآگاه است

وی ادامه داد: هم زمان با سفر رئیس جمهور به اروپا این اقدام طرح توطئه علیه منافع ملی کشور است، در شرایطی که چین اعلام کرده نفت ایران را می‌خرد و رابطه اقتصادی با ایران را کماکان ادامه می‌دهد و روسیه نیز چنین موضوعی را دنبال می‌کند و اروپایی‌ها نیز روز جمعه (۱۵ تیرماه) بسته پیشنهادی را ارائه می کنند. این توئیت نشان می‌دهد توطئه‌ای در کار است.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: در توطئه‌ها هم همیشه عده ای ناخودآگاه و عده ای هم خودآگاه حضور پیدا می کنند. طرف خودآگاه قطعا آمریکا است که سعی دارد صلاحیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد. از نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هر گونه ادعای در این زمینه بدون پایه، سند و خلاف منافع ملی است لذا آن را تکذیب می‌کنیم.

ترامپ به دنبال زیر سوال بردن شأنیت برجام

وی یادآور شد: در موضوع دو تابعیتی و در جریان تحقیق و تفحص اصلا چنین موضوعی مطرح نشده است، دیپلمات های ایرانی توافق با شأن بالا ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد انجام دادنده این موارد تنها از طرف ترامپ مطرح می‌شود تا شأنیت برجام را زیر سوال ببرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ برای توجیه نقض عهدی که در عرصه دیپلماتیک به آمریکا ضربه زد، دست به چنین کارهایی می‌زند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه