رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله در گفتگو با 8دی:

مشکل اصلی تولید عدم حمایت است/ با پرداخت سه برابری بیمه و دارایی چطور می توانم با کالای خارجی رقابت کنم؟!

رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله، گفت: مشکل اصلی تولید کنندگان عدم حمایت دولت است هزینه ماهانه بیمه و مالیات هم زیاد است اگر یک روز دیر شود کلی جریمه می کنند.

مشکل اصلی تولید عدم حمایت است/ با پرداخت سه برابری بیمه و دارایی چطور می توانم با کالای خارجی رقابت کنم؟!

به گزارش ۸دی، پوشاک از جمله حوزه هایی است که از کوچک ترین نوسانات موجود در بازار تحت تأثیر قرار گرفته و دچار تنش می شود، این وضعیت در حالی رقم می خورد که تولیدکنندگان پوشاک در ایران علیرغم دانش و توان مدیریتی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

عزیز علیزاده یکی از تولیدکنندگان جوراب ایرانی در گیلان است که در گفتگو با خبرنگار ۸دی به بیان وضعیت و مشکلات موجود در بازار این حوزه پرداخته است:

 

 

** مشکل اصلی تولید عدم حمایت است

عزیز علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره وضعیت پوشاک در کارگاه های تولیدکننده های ایرانی با بیان اینکه پنج سال است که در این کار وارد شده ام، اظهار کرد: زمانی جوراب بافی را به گیلان آوردم که هیچ کارگاه جوراب بافی آن وقت ها نبود اول در صومعه سرا بودم و بعد به یکی از بخش ها رفتم.

وی با بیان اینکه پروانه کسب دارم و مشغول کار هستم، گفت: خودم در تهران شعبه ای ندارم اما برادرم در تهران عمده فروشی داشت که جمع کردند و الان دلالی می کنند چون در حا حاضر تولید به صرفه نیست.

 

 

رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله با بیان اینکه گفتم بیاییم استان گیلان تا تعدادی هم مشغول کار شوند، افزود: طی این پنج سال به هر ارگانی مراجعه کردیم کمکی به ما نکردند با اینکه غیر قانونی نیستیم و مجوز داریم و موافقعت اصولی و پروانه کسب هم دارم.

علیزاده با اشاره به اینکه هر بانکی رفتم گفتند به تولید وام نمی دهیم و برای این کارها بودجه نداریم، بیان کرد: آخرهای کار ما است چون یک هزار تومانی در این سال ها سود نداشتیم.

وی با تأکید براینکه ۴۰، ۵۰نفر در کارگاه من مشغول کار بودند، اضافه کرد: الان با نوسانات دلار تولید نمی صرفد زیرا برای خرید نخ باید کارت بکشیم ولی تولیدمان را چکی بفروشیم تازه بعد از چند ماه هم چک پاس نمی شود.

رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله تصریح کرد: مشکل اصلی تولید کنندگان عدم حمایت دولت است هزینه ماهانه بیمه و مالیات هم زیاد است اگر یک روز دیر شود کلی جریمه می کنند.

 

 

علیزاده با اشاره به اینکه نه تنها دولت بلکه هیچ ارگانی از ما حمایت نمی کند، اضافه کرد: امروز دارایی رفتم می گویند چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید مالیات بدهم می گویم بیایید ببینید من الان شش ماه است که تعطیل هستم در جواب می گویند به ما ربطی ندارد اگر نمی توانی مجوز را باطل کن!

رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله با تأکید بر اینکه هیچ کارشناسی ندارند که بیاید ببیند که آیا این آمار واقعی است که ما باید پرداخت کنیم، افزود: با پرداخت سه برابری بیمه و دارایی چطور می توانم با کالای خارجی رقابت کنم.

وی ادامه داد: گویا تولید جنس با کیفیت صرف نمی کند سر آخر هم فقط ضرر می کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه مردم می دانند که اگر جنس ایرانی بخرند به نفع فرزندان، شوهران و پدرانشان است، اضافه کرد: در این صورت اقتصاد کشور هم رونق پیدا می کند زیرا با واردات کلی ارز خارج می شود.

 

 

** در صورت حمایت می توانم ۶۰، ۷۰ کارگر را استخدام کنم تا مشغول کار شوند

 

رییس کارخانه جوراب بافی ماسوله ادامه داد: اگر حمایت شوم می توانم ۶۰، ۷۰ کارگر را استخدام کنم تا مشغول کار شوند، این میزان اشتغال زایی را می توان انجام داد اما مسؤولان باید واقعا از تولید کننده حمایت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرک های صنعتی ما در اینجا شرایط سختی دارند، افزود: یک فرد آمده میلیاردها تومان دستگاه آورده اما تعطیل است، در این شرایط برای چند نفر می توان اشتغال ایجاد کرد.

 

 

علیزاده با بیان اینکه به طور مثال امروز پارچه متری ۳۰هزار تومان است اما هنوز ندوخته و وارد بازار نکرده ایم که می بینیم قیمت آن افزایش پیدا می کند زیرا بازار ثبات ندارد.

 

تصاویر بیشتر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه