عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی:

شفافیت عملکرد مسئولین اعتماد مردم را به دنبال دارد

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: به جز مواردی که مربوط به عفت عمومی،مسایل داخل خانواده و مباحث امنیتی است باید همه آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد بصورت شفاف به اطلاع مردم برسد.

شفافیت عملکرد مسئولین اعتماد مردم را به دنبال دارد

به گزارش ۸دی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: از اختصاص بودجه ،ارز، خرید و فروش ،مسائل مالی ارگان ها، شهرداری ها و دستگاههای دولتی مردم باید بدانند که چه تصمیماتی گرفته می شود وچه نتایجی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه شفافیت باید تا حدی باشد که حتی ساعت حضور و غیاب و عملکرد مسئولین در محل کار را شامل شود گفت: شفاف سازی تمامی رفتارمسئولین می ‌تواند میزان تلاش مدیران را برای جامعه مشخص کند تا در آینده مردم بتوانند برای انتخاب افراد تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

حسینعلی حاجی دلیگانی درمورد اینکه شفافیت چقدر می‌تواند اعتماد مردم را به حاکمیت جلب نماید افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها مبحثی که منجر به افزایش اعتماد عمومی شود صداقت مدیران و نحوه عملکرد دقیق و پاسخ به ابهاماتی است که در کشور مطرح است.

نماینده شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: شفاف سازی در عملکرد مقامات و دستگاهها می‌تواند از استفاده افراد سودجو ،اغواگر و فرصت طلب در جامعه و همچنین تحریف واقعیت‌ها توسط رسانه های بیگانه و افرادی که در فضای مجازی فعال هستند جلوگیری و تهدیدات را خنثی کند.

وی با بیان اینکه انتشار لیست افرادی که برای ورود کالا از دلار ۴۲۰۰ تومان استفاده کردند اقدام بزرگی در شفاف سازی اذهان عمومی بود گفت:از تمامی وزرا انتظار داریم که در راستای شفاف‌سازی دستگاه خود گام بردارند و اعلام کنند که ارزهای دولتی برای چه صنعتی مصرف شده تا مردم به عنوان بهترین ناظراز شرایط آگاه شوند و بدانند چه افراد و شرکت هایی چه چیزی را وارد کشور کرده اند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه شفاف‌سازی در کشور در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و مطالبه عمومی شده و می تواند پیشگیری از فساد و رانت خواری را به همراه داشته باشد.شاهد بودیم که موضوع حقوق های نجومی بعد از شفاف سازی و پیگیری‌های صورت گرفته توانست بسیاری از مشکلات را حل کند و افکار عمومی را روشن نماید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود:‌ وقتی ماجرای حقوق های نجومی افشا شد همه متوجه شدند که چه اتفاقی در کشور رخ داده است بنابراین اگر چنین شرایطی استمرار پیدا کند می تواند باعث پیشگیری از اتفاقات جدید در کشور ‌شود که کار بسیارپسندیده ای است.

وی درخصوص همکاری مجلس برای شفافیت در عملکرد مسئولین گفت:باید دیوان محاسبات کل کشور در زمینه هزینه ‌کرد مالی بودجه و عملکرد دستگاهها شفاف سازی کند و اسناد بیشتری را برای روشن سازی افکار عمومی منتشر نماید که متاسفانه هم اکنون شاهد چنین اتفاقی از طرف دیوان محاسبات کل کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس نیستیم.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه