فرماندار لنگرود در گفتگو با 8دی:

خسارت ۱۵۰ میلیونی آتش سوزی در کومله لنگرود/ یکی از عوامل اصلی آتش سوزی ها نقش افراد در تغییر کاربری اراضی است

فرماندار لنگرود، گفت: بر اساس تجربه عده ای به دنبال تغییر کاربری باغات چای فرسوده اند این ها از فرصت گرمای هوا استفاده کرده آدم هایی را اجیر می کنند و به جای احیای باغات چای پولی به افراد برای آتش زدن این اراضی می دهند.

خسارت ۱۵۰ میلیونی آتش سوزی در کومله لنگرود/ یکی از عوامل اصلی آتش سوزی ها نقش افراد در تغییر کاربری اراضی است

سید رضا جواد پور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به علت آتش سوزی دیشب بخش هایی از کومله لنگرود، اظهار کرد: این آتش روزی از یک نقطه ای از روستای مریدان بخش کومله شروع شد و به تدریج به دلیل وجود باغات چای فرسوده و خشکی بوته زار ها و گرمای هوا تا ساعت ۲۴ و یک بامداد امروز ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ هکتار باغات چای این منطقه دچار آتش سوزی شد، تصریح کرد: به کسی آسیب نرسید و با تلاش نیروهای امدادی مستقر از سرایت آتش به منازل مسکونی جلوگیری شد.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی، بسیج، هلال احمر، دستگاه های ذیربط شهرستان، مردم بومی و محلی، شورا، دهیاری و نیروهای انتظامی و امنیتی همه با هم کمک کردند، اضافه کرد: به لطف خدا این حریق کنترل شد.

جوادپور با بیان اینکه خسارات مالی به کشاورزان در این منطقه وارد آمد، تصریح کرد: ۱۰هکتار از این باغات چای آتش گرفته فعال بودند و حدود ۱۵۰میلیون تومان کشاورزان باغات آسیب دیده خسارت دیدند.

وی با اشاره به عامل این آتش سوزی، گفت: بر اساس تجربه ای که داریم عده ای به دنبال تغییر کاربری باغات چای فرسوده اند این ها از فرصت گرمای هوا استفاده کرده و بعضأ آدم هایی را اجیر می کنند و به جای احیای باغات چای پولی به افراد برای آتش زدن این اراضی می دهند.

فرماندار لنگرود گفت: این آتش سوزی ممکن است علت های دیگری هم داشته باشد که در دست بررسی است و نیروی انتظامی در حال جمع آوری اطلاعات و بررسی آن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه