۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در گیلان راه‌اندازی شد/ سرعت‌بخشی به روند دادرسی‌ها

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان گیلان در جریان افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان آستارا گفت: تاکنون هفت دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان گیلان راه‌اندازی شده که چهار دفتر در مرکز استان و سه دفتر به ترتیب در رضوان‌شهر، خمام و آستارا قرار دارند.

۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در گیلان راه‌اندازی شد/ سرعت‌بخشی به روند دادرسی‌ها

به گزارش ۸دی، مجید الهیان ظهر امروز در جریان افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی این شهرستان در خیابان شریعتی اظهار کرد: تحقق دولت الکترونیک و توسعه خدمات قضایی با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از حدود چهار سال پیش در دستور کار قوه‌قضاییه قرار گرفت.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از سه سال پیش برای نخستین بار در سطح استان گیلان در شهرستان رشت صورت گرفت افزود: تاکنون چهار دفتر در مرکز استان و سه دفتر نیز به‌ترتیب در شهرستان‌ رضوان‌شهر، بخش خمام و شهرستان آستارا راه‌اندازی شده‌اند که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه فضا و نیروی انسانی موردنیاز ما در محاکم قضایی و دادگستری‌ها محدود است بیان کرد: افرادی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشغول به کار هستند کمک حال قضات و کارکنان دادگستری محسوب می‌شوند.

الهیان بابیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرحله نخست قرار است به دادخواست‌های حقوقی رسیدگی کنند گفت: مطرح شدن دعاوی شوراهای حل‌اختلاف، اظهارنامه، طرح شکایت و تنظیم لوایح نیز در مراحل بعدی به عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار می‌شود.

*راه‌اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آستارا
رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در جریان افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی این شهرستان در خیابان شریعتی اظهار کرد: در ده‌های اخیر یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه دولت الکترونیک واگذاری خدمات اداری و قضایی به بخش‌های خصوصی است.

احمد عبادی قوه‌قضاییه را پناه‌گاه مردم دانست و تصریح کرد: ازآنجایی‌که مراجعه مردم به دادگستری و محاکم قضایی افزایش پیدا کرده بود راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در دستور کار قوه‌قضاییه قرار گرفت و این نخستین دفتری است که در شهرستان آستارا راه‌اندازی می‌شود.

وی دفاتر خدمات الکترونیک را کمک‌حال دادگستری و محاکم قضایی دانست و بیان کرد: شفاف‌سازی، تسهیل در روند دادرسی‌ها، جلوگیری از مراجعات غیرضروری مردم به دادگستری و ثبت دادخواست‌های مردم از جمله وظایفی است که برعهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محول شده است.

*سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی جهت اشتغال‌زایی در آستارا
مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان آستارا نیز در مراسم افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی این شهرستان در خیابان شریعتی اظهار کرد: برای راه‌اندازی این دفتر تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده که با راه‌اندازی این دفتر به صورت مستقیم برای چهار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

منیر آرامش ساعات کار نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان آستارا را روزهای شنبه تا چهارشنبه از هشت صبح تا چهار بعدازظهر و روزهای پنج‌شنبه از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر دانست و بیان کرد: سقف نیروهای موردنیاز دفتر هنوز مشخص نشده است، اما احتمال افزایش نیرو وجود دارد.

وی مساحت نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان آستارا را ۱۲۰ مترمربع در دو طبقه دانست و تصریح کرد: کاهش مراجعات مردمی به محاکم قضایی، واکاوی و تنظیم اظهارنامه از جمله خدماتی است که در قالب دفتر خدمات الکترونیک قضایی قرار است به مردم ارائه شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه