عکاس: مجتبی دولت دوست
گیلان نخستین استان صادرکننده شترمرغ کشور؛

کارآفرینی در مزرعه پرورش دهنده نمونه شترمرغ در رضوانشهر + تصاویر

رضا طلایی نخستین صادرکننده شترمرغ کشور است که از ۲۱ سال پیش این صنعت را برای اولین بار در سطح استان گیلان پایه گذاری کرده است.

کارآفرینی در مزرعه پرورش دهنده نمونه شترمرغ در رضوانشهر + تصاویر

به گزارش ۸دی شترمرغ لقب بزرگترین پرنده دنیا را یدک می کشد و مدت هاست که با توجه به منافع سرشاری که دارند در نقاط مختلف دنیا اهلی شده و پرورش داده می شوند از سویی دیگرپرورش شترمرغ در ایران و همینطور گیلان نیز مدتی است که جدی تر از گذشته دنبال می شود.

تعداد فعالان بخش کشاورزی برای نگهداری و پرورش شتر مرغ در سطح استان گیلان رو به افزایش است و برخی جوانان جویندگان کار هم مایل به فعالیت در این عرصه هستند.

رضا طلایی نخستین صادرکننده شترمرغ در کشور است که مزرعه پرورش شترمرغ مولد و پرواری این کارآفرین در روستای کلیمان شهرستان رضوانشهر واقع شده است.

وی از ۲۱ سال پیش این صنعت را برای اولین بار در سطح استان گیلان پایه گذاری کرده است و هم اکنون در مزرعه اش ۶۰ قطعه شترمرغ مولد با ظرفیت تولید حدود ۳ هزار قطعه جوجه در سال پرورش داده می‌شود.

رضا طلایی از این مزرعه که از سال ۷۶ فعالیت خود را در زمینه پرورش شترمرغ آغاز کرده است یک هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه شترمرغ به ارمنستان، عراق، تاجیکستان و آذربایجان صادر کرده است.

** توسعه تولید با حمایت جدی دولت

این پروش دهنده گیلانی شتر مرغ با بیان اینکه تولید کنندگان به حمایت دولت نیاز دارند، گفت: پرورش این پرنده می تواند برای بسیاری افراد نیز درآمدزا باشد و اگر از من تولید کننده در پرورش و نگهداری شتر مرغ حمایت شود، می توان تعداد مولدها و شترمرغ ها را افزایش داد.

و با این کار گوشت و چرم بیشتری تولید و صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزش شترمرغ فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمی شود، بیان کرد: این پرنده بزرگ هیچ دورریزی نداشته و پر، پوکه تخم، پوست، چربی و روغن آن در صنایع دستی، کیف و کفش و پزشکی استفاده می شود و با حمایت جدی تر می توان گوشت و چرم بیشتری تولید و صادر کرد.

به گزارش ۸دی طبق آخرین آمار در شهرهای رضوانشهر، رودبار، تالش، ماسال و فومن ۳۶۵ قطعه شترمرغ مولد و پرواری در ۶ مزرعه پرورش و نگهداری می شود و گیلان، نخستین استان صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور است.

در ادامه تصاویر عکاس ۸دی، مجتبی دولت دوست را از مزرعه پرورش و نگه داری شترمرغ رضا طلایی نخستین صادرکننده شترمرغ در کشور در روستای کلیمان شهرستان رضوانشهر را مشاهده می کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه