رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان:

گیلان در حال تبدیل شدن به قطب تولید صنعت فولاد کشور است

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ‌گفت:‌ با توجه به مهیا بودن شرایط جغرافیایی و اقلیمی، استان‌ گیلان به‌زودی به قطب تولید محصولات فولادی کشور تبدیل می‌شود.

گیلان در حال تبدیل شدن به قطب تولید صنعت فولاد کشور است

به گزارش ۸دی،‌ فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ یکی از نیازهای صنایع فولادی آب است بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی و با افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های جدید، گیلان به زودی به قطب تولید انواع محصولات فولادی کشور تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه تاریخ صنعت گیلان به ۱۲۰ سال قبل بر می‌گردد تصریح کرد:‌ استقرار صنایع در استان با فعالیت واحدهای مربوط به حوزه ابریشم و نوغانداری در گیلان آغاز شد و سپس به سایر حوزه‌ها نظیر صنایع تبدیلی گرایش پیدا کرد.

دلق‌پوش به پیدایش انواع صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ محصولاتی نظیر کنف،‌ چای،‌ زیتون و ابریشم از جمله‌ حوزه‌هایی هستند که با گسترش فعالیت صنایع در گیلان،‌ جایگاه خود را به عنوان یک قطب تولیدی و صنعتی تثبیت کردند.

وی تاریخ استقرار صنایع تبدیلی در استان گیلان را مربوط به سه دهه اخیر اعلام کرد و بیان داشت:‌ گیلان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان و منحصر به فردی دارد به طوری که این اقلیم مناسب زمینه فعالیت ‌در حوزه‌هایی همانند بخش گردشگری،‌ کشاورزی و یا معادن را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان تولید انواع صنایع فولادی در استان را مؤید وجود ظرفیت‌های عظیم در استان دانست و افزود:‌ صنایع فولادی به جهت نیاز زیادشان به آب باید در مناطقی‌ خاص استقرار پیدا کنند که موقعیت استان گیلان از این حیث بسیار مناسب و ویژه است.

دلق‌پوش نقش صنعت در اشتغالزایی و تولید انواع محصولات در استان گیلان را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و گفت:‌ استقرار صنایع نساجی،‌ سلولوزی،‌ مواد غذایی،‌ بهداشتی و مواردی نظیر این از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گیلان حکایت دارد که باید در تقویت آن تلاش بیشتری انجام داد.

وی از سهم ۴۰ درصدی صنایع در درآمدهای ناخالص استان گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ در سه ماهه نخست امسال با وجود تمام مشکلات ارزی و تحریم‌های خارجی توانستیم ۱۹ طرح و پروژه تولیدی را در گیلان همزمان با فرا رسیدن هفته صنعت،‌ معدن و تجارت آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه به موجب این طرح‌های جدید ۸۰۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است تصریح کرد:‌ برای ساخت و ایجاد پروژه‌های صنعتی و تولیدی آماده افتتاح استان گیلان در هفته صنعت و معدن، بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

دلق‌پوش ادامه حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاران علاقمند در این حوزه را از اهداف سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت گیلان خواند و بیان داشت:‌ تلاش داریم با تشکیل جلسات مختلف و کارگروه‌های ویژه که ریاست آن بر عهده استاندار گیلان است زمینه حضور هر چه مؤثرتر سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

وی پتانسیل‌های استان گیلان در ابعاد مختلف تولیدی و صنعتی را بسیار ویژه و فراوان اعلام کرد و اظهار داشت:‌ سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان قصد دارد با برنامه‌ریزی‌‌های اصولی و اجرای طرح‌های راهگشا این استان را به یکی از مراکز پیشتاز تولیدی صنعتی کشور تبدیل کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه