رییس انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده ارائه می‌شود

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت‌های نمایندگی واردکننده این محصول تا ۱۰ سال آینده به خودروهای فروخته شده خدمات پس از فروش ارائه خواهند کرد.

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا ۱۰ سال آینده ارائه می‌شود

به گزارش هشت دی،فرهاد احتشام‌زاد ، در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات برخی از واردکنندگان خودرو مبنی بر احتمال تعدیل (بیکاری) نیروهای شاغل در این بخش، نگرانی مبنی بر احتمال عدم ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو مطرح شده است، اظهار کرد: اظهارات صورت گرفته در این زمینه دقیق نبوده و اطمینان می‌دهیم که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که در صورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این هفت هزار نفر اگر هر کدام متعلق به یک خانواده سه نفره باشند با تصمیم اخیر دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: ما نمی‌دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه خواهد شد. متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و رویکرد خاصی در این رابطه وجود دارد.

احتشام‌زاد در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان از تصمیم اخیر دولت در ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاهای لوکس و غیرضروری دفاع کرده و معتقدند که در این شرایط واردات خودرو باعث وارد آمدن فشار مضاعف به منابع ارزی کشور خواهد شد، اظهار کرد: اگر ما دچار برخی محدودیت‌های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریمهای صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.

به گزارش ایسنا، با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

کارشناسان از این تصمیم دفاع کرده و معتقدند که در شرایط فعلی ارز کشور باید به واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین کالاهای استراتژیک و اساسی اختصاص یابد.

برخی کارشناسان معتقدند تخصیص ارز به واردات خودرو در شرایط فعلی به منزله خیانت به اکثریت اقشار جامعه استکه دسترسی به خودروهای لوکس و گران‌قیمت ندارند.

روز گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه وارد کنندگان خودرو اعلام کرده اند اگر واردات خودرو ممنوع نباشد ،آنها میتوانند با ارز خودشان خودرو وارد کنند ،اظهار کرد:” این یک ادعای خوشمزه است. منشا ارز واردکنندگان که اعلام کرده‌اند با ارز خودشان خودرو وارد می‌کنند، باید مشخص شود. وقتی ارزی در بازار غیرمتشکل پولی ایران خلق نشده است، پس باید از سبد ارزی استفاده کرد و منشا این ارز باید مشخص باشد. این چه استدلالی است که واردکنندگان می‌گویند که می‌خواهند خودرو را با ارز خودشان وارد کنند؟!”.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه