رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور:

۲میلیون و ۵۵۰هزار واحد صنفی دارای پروانه در کشور فعالیت دارند

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور گفت: هم اکنون دو میلیون و ۵۵۰ واحد صنفی دارای پروانه در کشور فعالیت دارند که بیش از ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده اند.

۲میلیون و ۵۵۰هزار واحد صنفی دارای پروانه در کشور فعالیت دارند

به گزارش هشت دی، احمدی شامگاه روز شنبه در جشن تقدیر و تکریم اصناف برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از این واحد های صنفی را، واحدهای تولیدی تشکیل می دهند  که در قالب کارگاه های تولیدی به فعالیت مشغول هستند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور افزود: این آمار و ارقام را اعلام می کنم که به جایگاه خودمان واقف باشیم تا بهتر بتوانیم برنامه ریزی کنیم. در زمینه ایجاد اشتغال در سطح این واحدها اگر ما به ازای هر واحد صنفی دو و نیم نفر را در نظر بگیریم که حداقل تعداد است، باید چیزی حدود شش میلیون شغل در خانواده بزرگ اصناف ایجاد شده باشد.

احمدی ادامه داد: این اعداد و ارقام نشان دهنده جایگاه ویژه ای است که اصناف در اقتصاد کشور دارند و اگر یک روز به عنوان روز ملی اصناف در نظر گرفته شده در واقع بهانه ای است برای تجلیل و تکریم از زحماتی که اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور متحمل می شوند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که ایجاد هر شغل در حوزه صنفی به مراتب ارزانتر از ایجاد شغل در بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور که راهبردهای دشمن از سیاست و اقتصاد، به اقتصاد تغییر مسیر داده، اقتصاد ما هدف اصلی دشمن قرار گرفته و براساس روند دشمن این اقتصاد در بخش های مختلف مورد تهاجم است.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور بیان داشت: در موضوع تولید، عدم تامین مواد اولیه در دستور کار دشمن قرار دارد تا از این طریق واحدهای تولیدی را زمین گیر کند و در بخش توزیع هم آن ها به غلط دل بستند به برخی از عواملی که در داخل کشور دارند تا بتوانند به کمک آن ها خلائی در کشور ایجاد کنند که نمونه اش اخیر در بازار کشور مشاهده شد، البته بازاریان و اصناف مانند همیشه با هوشیاری متوجه این ترفند شدند و آن را نقش بر آب کردند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه