حشیش بالاترین مصرف را در بین نوجوانان معتاد دارد!

دکتر ابوالفضل احیایی متخصص اعصاب و روان با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص نشانه های اعتیاد در نوجوانان سخن گفت.

حشیش بالاترین مصرف را در بین نوجوانان معتاد دارد!

به گزارش ۸دی؛ دکتر ابوالفضل احیایی متخصص اعصاب و روان با حضور در برنامه «پرانتز باز» با اشاره به مصرف بالای حشیش در بین نوجوانان گفت: از علائم اولیه نوجوانی که حشیش مصرف کرده است این است که یک تا سه ساعت دچار جنون می شود البته اگر به اندازه معمولی مصرف کرده باشد. دچار بدبینی می شود. دچار توهم های شنوایی می شود. زمان برایش کند می گذرد. احساس می کند در فضا است و نسبت به بدن خود بیگانه است. گاهی احساس می کند دیوانه شده است. خودش نیست. تپش قلب می گیرد.

وی افزود: در مصرف حاد علائم به گونه ی دیگری است. معمولا چشم ها قرمز می شود. دهان شان خشک می شود. بی مهابا می خندد. گاهی اوقات پرخاشگری می کند. غذا زیاد می خورد. علائم جنونی اش طولانی تر می شود و حدود یک تا سه ماه به درازا می کشد. به عارضه ای دچار می شود به نام سندرم بی انگیزه گی که برای هیچ کاری حوصله ندارد.

وی با اشاره به اثر سوء استفاده از داروهایی مثل ترامادول گفت: شرکت های دارو سازی هم با این داروها مشکل دارند. همه این داروها از ترامادول گرفته تا ریتالین سطح ترشح ماده شیمیایی به نام دوماپین را در مغز بالا می برد که در فرد ایجاد حس شادی می کند و احساسات و هیجانات او را بیشتر می کند ولی همه این ها می تواند مضر باشد چرا که استفاده از هر دارویی باید فقط برای درمان باشد و افزون بر آن می شود استفاده سوء که عوارض غیر قابل جبرانی دارد.

اعتیاد نوجوانان

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت ۷۱ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفت‌وگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفت‌وگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

مخاطبان این برنامه می توانند با شماره ۰۹۰۳۶۸۸۳۲۰۲ در پیام رسان بله و سروش با روابط عمومی برنامه در تماس باشند و در اینستاگرام صفحه ی پرانتز باز را با نشانی parantezbaz_tv دنبال کنند.

منبع: برنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه