۷۰ درصد تقاطع‌های رشت به “دوربین‌ ثبت تخلف” مجهز می‌شوند

رئیس پلیس راهور گیلان گفت:‌ به‌زودی ۷۰ درصد تقاطع‌های کلانشهر رشت مجهز به دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف می‌شوند.

۷۰ درصد تقاطع‌های رشت به “دوربین‌ ثبت تخلف” مجهز می‌شوند

به گزارش ۸دی، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: در راستای استفاده از سامانه‌های هوشمند ترافیکی در شهر،‌ به‌زودی ۷۰ درصد تقاطع‌های کلانشهر رشت مجهز به دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ از دیدگاه پلیس قرار نیست جرایم رانندگی در سبد خانوارها بنشینند بلکه پلیس درصدد است به نوعی شهر را در برخورد با رانندگان متخلفی که اقدام به زیر پا نهادن مقررات و حقوق شهروندان دیگر می‌کنند ناامن کند.

محمدی نظارت‌های هوشمند را در امر کنترل ترافیک بسیار مؤثر خواند و افزود:‌ افزایش نرخ جرایم تخلفات رانندگی

و موضوعاتی از این دست نتوانسته بازدارندگی مناسبی را در حوزه کاهش تخلفات ایجاد کند بنابراین پلیس به سراغ استفاده از انواع سامانه‌های هوشمند سوق پیدا کرد.

وی درباره نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت تخلف در کلانشهر رشت تصریح کرد:‌ سامانه هوشمند کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر توسط دوربین‌های ویژه برای نخستین بار است که در کلانشهر رشت به‌عنوان تنها شهر شمال کشور اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک برای شهر رشت را امری واجب خواند و گفت:‌ برای کنترل ترافیک شهر رشت با توجه به افزایش روز‌افزون خودروها، رانندگان کم‌ تجربه‌ و بعضاً بی‌تجربه استفاده از چنین سامانه‌هایی ضروری است.

محمدی با اشاره به درصد بسیار پایین خطا و اشتباه در دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف عنوان کرد:‌ با استفاده از این سیستم علاوه بر اینکه کنترل ترافیک شهر به‌صورت شبانه‌‌روزی و بدون وقفه انجام می‌شود در فرآیند ثبت تخلفات احتمال بروز هرگونه خطا و اشتباه نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی وضعیت معابر و محورهای داخلی شمال از جمله استان گیلان را بسیار خاص و ویژه اعلام کرد و بیان داشت:‌ دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی برخلاف نیروی انسانی پلیس می‌توانند در تمام ساعات و در هر شرایط آب و هوایی مأموریت خود را با دقت کامل انجام دهند.

محمدی در مورد گذر از چراغ قرمز در حالت گردش به راست در تقاطع‌ها نیز افزود:‌ رانندگان زمانی می‌توانند در تقاطع‌های چراغ‌دار این عمل را انجام دهند که تابلوی گردش به راست نصب شده باشد در غیر اینصورت عملشان تخلف محسوب شده و ۲۰۰ هزار تومان جریمه به آنان تعلق می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه