حجاج از قرار دادن “دارو” در بار خود پرهیز کنند

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه داروهای عمومی و مورد نیاز زایران به عربستان منتقل شده است، گفت: زائران حتما از قرار دادن هر نوع دارو و به ویژه داروهای ممنوعه در بار خود پرهیز کنند؛ قطعا کشف داروهای ممنوعه نیز مشکلات متعددی را در عربستان به دنبال دارد.

حجاج از قرار دادن “دارو” در بار خود پرهیز کنند

به گزارش ۸دی سردار حسن مهری در همایش آموزشی و توجیهی استان تهران اظهار کرد: زائران عزیز قوانین کشور میزبان را مورد توجه قرار دهند؛ زائران کشورمان سفیر ایران اسلامی هستند بنابراین از لحاظ اخلاق و رفتار باید بارز باشند.

وی با اشاره به موضوع مواد مخدر توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی قوانین و مقررات کاملی در خصوص حمل مواد مخدر دارند و افرادی که در فرآیند حج، احیانا اقدام به همراه داشتن مواد یا مشتقات آن کنند دچار مشکلاتی خواهند شد و برخوردهای قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: پلیس کشور نیز برای صیانت از زائران برنامه‌های مختلفی را انجام می‌دهد که یکی از آنها بازرسی بار غیرهمراه زائران است یعنی بار غیر همراه که ۴۸ ساعت قبل تحویل داده می‌شود مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد تا خدایی ناکرده زائران دچار مشکل نشوند‌.

مهری به داروهای ممنوعه اشاره کرد و گفت: امسال با هماهنگی سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان‌، لیست داروهای ممنوعه اعلام شد که در این میان زائران نباید ۱۰ قلم دارو را به همراه داشته باشند.

وی افزود: این داروها شامل آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم- قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین،قرص استامینوفن کدئین هستند.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: زائران حتما از قرار دادن هر نوع دارو و به ویژه داروهای ممنوعه در بار خود پرهیز کنند؛ قطعا کشف داروهای ممنوعه نیز مشکلات متعددی را در عربستان به دنبال دارد.

مهری افزود: زائران داروهای مصرفی مرتبط با بیماری خود را در بار جای ندهند چرا که بررسی آنها نیز زمانبر است بنابراین این داروها را به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر و مشتقات آن در ایران و عربستان جرم محسوب می‌شود، گفت: زائران حتما به توصیه‌های عنوان شده در خصوص مواد مخدر توجه جدی داشته باشند.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: زایران از دریافت امانت یا کالاهای مشکوک از افراد ناشناس جدا خودداری کنند؛ پول و اشیای قیمتی خود را به همراه داشته باشند و در فرودگاه‌های ایران و عربستان از آن مراقبت کنند.

مهری افزود: اگر مشکلی در فرودگاهها ایجاد شذ، زای ران حتما به پلیس فرودگاهها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه داروهای عمومی و مورد نیاز زایران به عربستان منتقل شده است، گفت: البته زائرانی که دچار بیماری‌های خاص هستند حتما داروهای خود را به همراه نسخه در اختیار داشته باشند و حتی از قرار دادن آن در بخش بار پرهیز کنند.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور به زایران توصیه کرد که مدرک شناسایی خود را کیف و نزد خود نگه دارند و در حفظ آن کوشا باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه