جدیدترین جزئیات تحقق خواسته کامیون‌داران/۱۲ شرکت حمل‎ونقل بار تعطیل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تعطیلی ۱۲ شرکت حمل‌ونقل بار جاده‌ای به دلیل دریافت کمیسیون اضافه از کامیون‌داران خبر داد و آخرین اقدامات انجام شده برای تحقق خواسته کامیون‌داران را تشریح کرد.

جدیدترین جزئیات تحقق خواسته کامیون‌داران/۱۲ شرکت حمل‎ونقل بار تعطیل شد

به گزارش هشت دی،عبدالهاشم حسن‌نیا  با اشاره به پیگیری درخواست کامیون‌داران اظهار کرد: خواسته کامیون داران به دو دسته تقسیم می شود؛ بخشی از این خواسته ها در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال پیگیری است و بخش دیگر نیز بیرون سازمان است.

وی تصریح کرد: بخش دوم نیز به دو دسته دیگر تقسیم می شود که هم به دولت برمی گردد که شامل موضوعاتی نظیر لاستیک، لوازم یدکی و… است. همچنین ساختار و بیمه است کامیون داران که باید در سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

وی با اشاره به مسائل کامیون داران در بخش بیرونی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: این بخش مربوط به مجلس است؛ مانند قانون مشاغل سخت و زیان آور که کامیون داران انتظار دارند نمایندگان مجلس آنرا برای آنها تصویب کند.

وی  بیان کرد: مسائل در بخشی که مربوط به سازمان راهداری است در حال پیگیری است؛ به عبارتی دو بخش بیرونی یعنی را از طریق کمیسیون های مجلس و کمیسیون های اجتماعی پیگیری می کنیم. اما اجرا کننده اصلی سازمان راهداری نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که کارگروه های مربوطه یکشنبه هر هفته ساعت ۱۰  جلسه برگزار می کند، گفت: وقتی با خواسته کامیون داران موافقت می شود بلافاصله دستورات اجرایی آنرا صادر می کنیم. به عنوان مثال در بخش کمیسیون های مازادی که مورد اعتراض کامیون داران بود تعدادی زیادی شرکت تعطیل شده است.

حسن نیا با بیان این که کارگروه های ویژه در استان ها تشکیل شده است، اظهار کرد: علاوه بر این بازرس ویژه برای رسیدگی به موضوعت مطرح شده از سوی کامیون داران تعیین شده است. در بحث کامیون های ملکی بخشنامه های لازم ابلاغ شده و سایر مباحث به ترتیب در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای برخی کامیون های ملکی در برخی جاها اولویت قائل می شدند و کامیون اعضای هیئت مدیره ها به عنوان کامیون ملکی محسوب می شد که سازمان راهداری تمامی اینها را لغو کرده است. فقط مواردی را قبول می کنیم که کامیون بغل نویسی داشته و متعلق به شرکت باشد. یعنی شش دانگ کامیون متعلق به شرکت بوده و مالیات آنرا پرداخت کند.

وی با بیان این که با اقدامات انجام شده عدالت بین کامیون داران برقرار شده است، افزود: کارگروه ویژه ای ببه پایانه تهران فرستاده شد و هر شرکتی که کمیسیون  اضافه دریافت کرده بود -بر اساس بارنامه- بلافاصله کمیسیون ماده ۱۲ تشکیل و شرکت را تعطیل می کنند. در استان ها نیز همین کارگروه تشکیل شده و در مجموع تاکنون ۱۲ شرکت به دلیل دریافت کمیسیون اضافه از کامیون داران تعطیل شده اند.

وی تاکید کرد: مدت تعطیلی این شرکت ها از یک تا شش ماه است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه