خوراکی هایی که در هنگام کاهش وزن نباید مصرف کنید

بستنی سرشار از کالری و شکر است و برای لاغری مضر. اگر می‌توانید بستنی را با شکر کم و عناصر سالم مثل ماست پرچرب میل کنید.

خوراکی هایی که در هنگام کاهش وزن نباید مصرف کنید

به گزارش ۸دی، مواد غذایی زیادی هستند که در هنگام رژیم و کاهش وزن برای شما مضر بوده و باید از خودرن آن خودداری نمایید. در این مطلب به معرفی خوراکی هایی که در هنگام کاهش وزن نباید مصرف کنید می پردازیم:

نوشیدنی‌های قندی بسیار موثر در چاقی

نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه از ناسالم‌ترین مواد‌غذایی هستند. نوشابه حتی اگر حاوی کالری زیادی هم باشد اما مغز آن را مانند یک ماده غذایی جامد در نظر نمی‌گیرد و در نتیجه شما را سیر نمی‌کند. شکر مایع احساس سیری نمی‌دهد و برای جبران شما ناچارید بیشتر غذا بخورید.

سیب‌زمینی سرخ کرده

سیب‌زمینی غذایی سالم و غنی است اما وقتی سرخ می‌شود کالری بالایی دارد. مصرف سیب‌زمینی سرخ شده و چیپس باعث افزایش وزن می‌شود. سیب‌زمین سرخ شده و کبابی نیز ممکن است حاوی مواد سرطانی باشد. در نتیجه بهتر است سیب‌زمینی را ساده و آب پز بخورید.

مصرف آب نبات

آب نبات‌ها سرشار از شکر و روغن‌های اضافی هستند و البته کالری بالا و مواد مغذی کمی دارند. یک آب نبات متوسط حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری دارد. معمولا آب نبات‌ها در مغازه‌ها بسیار دم دست‌اند و مشتری را جذب می‌کنند اما سعی کنید از آنها دوری کنید و میوه و آجیل را جایگزین آنها نمایید.

نان سفید

نان سفید بسیار تصفیه شده و مقدار زیادی شکر دارد و سطح قند را بسیار بالا می‌برد. مطالعه‌ای نشان داده که خوردن دو تکه نان سفید (۱۲۰ گرم) در روز باعث افزایش ۴۰ درصدی وزن می‌شود. می‌توانید به جای آن نان گندم استفاده کنید که دارای گلوتن است. نان ذرت نیز جایگزین خوبی است.

شیرینی‌ها، کلوچه و کیک‌ها

این خوراکی‌ها مواد نا سالمی مانند شکر اضافه و آرد تصفیه شده دارند و گاهی حاوی چربی مصنوعی نیز هستند و باعث بیماری‌هایی می‌شوند. این مواد کالری بالایی دارند بدون اینکه مواد مغذی‌ای داشته باشند و بعد از خوردن آنها به سرعت گرسنه می‌شوید. به جای آنها می‌توانید شکلات تلخ استفاده کنید.

مصرف آبمیوه‌های فرآوری شده

آبمیوه‌هایی که در سوپرمارکت یافت می‌شوند درصد کمی میوه‌ی طبیعی دارند و به اندازه‌ی نوشابه و یا بیشتر از آن قند و کالری دارند.

پیتزا

پیتزاها دارای کالری بالا و مواد ناسالمی چون آرد تصفیه شده و گوشت فرآوری شده‌اند. اگر می‌خواهید پیتزایی سالم بخورید آن را در خانه تهیه کنید.

قهوه با کالری بالا

قهوه چندین ماده‌ی فعال بیولوژیکی از جمله کافئین دارد. این مواد سوخت و ساز را بالا می‌برند و چربی را در مدت زمان کوتاه می‌سوزانند اما اگر خامه یا شکر داشته باشند اثر مثبت‌شان کاهش می‌یابد. پس اگر آن را مصرف می‌کنید بدون شکر و خامه مصرف کنید.

بستنی

بستنی سرشار از کالری و شکر است و برای لاغری مضر. اگر می‌توانید بستنی را با شکر کم و عناصر سالم مثل ماست پرچرب میل کنید.

امیدواریم با معرفی خوراکی هایی که در هنگام کاهش وزن نباید مصرف کنید بتوانیم نقش مهمدی در تناسب اندام و سلامت شما ایفا کنیم.

منبع: جام نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه