حکم “قاتل سریالی ‌زنان” هفته آینده در رشت صادر می‌شود

حکم متهم به قتل ۸ زن که با همکاری همسر دوم خود اقدام به فریب افراد،‌ قتل و مثله کردن اجساد و فروش زیورآلات آن‌ها می‌کرد هفته آینده در رشت صادر می‌شود.

حکم “قاتل سریالی ‌زنان” هفته آینده در رشت صادر می‌شود

به گزارش ۸دی،‌ سومین جلسه بررسی پرونده قاتل سریالی زنان که با همکاری همسر دوم خود اقدام به فریب افراد،‌ قتل و مثله کردن اجساد و فروش زیورآلات آنان می‌کرد صبح امروز به‌صورت علنی با حضور رسانه‌ها در ساختمان دادگستری کل استان گیلان در رشت برگزار شد.

سومین جلسه بررسی پرونده قاتل سریالی که با مشارکت همسر دوم خود اقدام به طرح دسیسه جهت فریب مقتولان،‌ قتل و مثله کردن اجساد آنان،‌ انتقال اجزای بدن داخل کیسه‌های زباله و پرتاب به مکان‌های نامعلوم و سرقت زیور‌آلات می‌کرد به ریاست قاضی کاشانی در رشت برگزار شد.

جلسه مذکور با سه ساعت تأخیر به علت تهیه لایحه دفاعیه توسط متهم ردیف اول و طی مراحل اداری و قانونی آن در زندان لاکان برگزار شد که پس از رسمیت دادگاه،‌ قاضی از “ف.ن” متهم ردیف اول خواست اظهارات تدوین شده خود در لایحه را قرائت کند که با اکراه متهم به دلایل مختلف رد شد.

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف اول از وی خواست جهت جلوگیری از ادعاهای دوباره توسط وی مبنی بر غیرواقعی دانستن مطالب درج شده با مطالب خوانده شده، خود وی یا وکلیش دفاعیات را قرائت کنند که علاوه بر متهم، وکیل مدافع وی نیز‌ به دلیل تألمات روحی از این کار سر باز زدند.

به‌علت عدم قرائت لایحه از سوی وکیل مدافع متهم ردیف اول در نهایت قاضی دادگاه اقدام به قرائت دفاعیات مندرج در پرونده کرد که طبق اظهارات تدوین شده متهم صرفاً سه فقره قتل را برعهده گرفت و همچنان اقرار به ۵ فقره قتل دیگر را به علت فشار بازپرسی اعلام کرد.

وکیل مدافع “متهم ردیف اول معروف به بهزاد” گفت: متهم در اظهارات خود اذعان کرده که آشنایی وی با یکی از مقتولان به صورت تصادفی بوده و در مورد دو مقتول دیگر نیز پس از شناخت چندین ساله به دلایلی کاملاً شخصی اقدام به قتل و سپس مثله کردن آنان کرده است.

“‌ف.ن” معروف به بهزاد درباره سایر موارد مندرج در پرونده و انگیزه قتل‌ها نیز مطابق جلسات اول و دوم دادگاه خود باز هم مدعی شد که از سوی بازپرسان و ماموران آگاهی مجبور به اعتراف ۵ فقره قتل‌ بعدی شده که دلیل آن نیز ملاقات با دختر بیمارش در بیمارستان بوده است.

بهزاد در پایان لایحه ۸ صفحه‌ای خود پس از انکار موارد مطرح شده در کیفرخواست ۶۵ صفحه‌ای نماینده دادستان خاطرنشان کرد: همسرم به غیر از فروش طلاجات در هیچ کدام از قتل‌ها با من همکاری نداشته است و اتهام مبنی بر معاونت وی در یک فقره قتل از سوی من کاملاً رد می‌شود.

نماینده دادستان شهرستان رشت نیز پس از شنیدن اظهارات متهم ردیف اول در پاسخ به ادعای وی مبنی بر اینکه بازجویی‌ها از روی اجبار بوده اظهار داشت: هیچ دلیلی از سوی متهم مبنی بر اینکه اعترافات از روی اجبار بوده ارائه نشده و علاوه بر آن متهم ردیف دوم جزئیات قتل را کاملاً تشریح کرده است.

سلطانی با بیان اینکه در برخی موارد حتی آلات قتل که متهم بر آن اعتراف کرده در کنار اسکلت‌ها پیدا شده است تصریح کرد: متهم در حالی بر قتل‌های ارتکابی توسط خود انکار می‌ورزد که جزئیات قتل با صحنه‌سازی انجام شده و تطبیق آن با صحنه وقوع جرم کاملاً مطابق بوده و هماهنگ است.

وی با بیان اینکه تاکنون متهم یا متهمان دو پرونده مشابه قتل‌هایی که دقیقاً به همین صورت انجام شده شناسایی نشده‌اند افزود: متهم مدعی است که پرونده‌های قتل تنها با زور و اجبار به وی نسبت داده شده در حالی که اگر بنا بر این باشد این دو پرونده نیز می‌توانست به وی تحمیل شود.

نماینده دادستان به نکته‌ای دیگر در عمدی بودن قتل‌ها اشاره کرد و با استناد به اظهارات نجات یافتگانی که از چنگال این زوج رها شده‌اند گفت: یکی از این زنان درباره نگار می‌گوید که وی بسیار زرنگ بوده بنابراین با خوش رفتاری و جلب اعتماد سعی می‌کرد که مراوداتش با من را زیاد کند در حالی‌که همیشه کانون توجهش به طلا و جواهراتم بود.

سلطانی به اظهارات دو زن مسن دیگر نیز که از چنگال این زوجه رها شده بودند اشاره کرد و بیان داشت: در اظهارات سایر زنانی که از قتل سریالی این دو متهم به نوعی ‌نجات پیدا کرده‌اند گسترش مراودات با مکر و حیله نگار و با هدف سرقت طلا و جواهرات آن‌ها بیان شده است.

پس از پایان قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان و شنیدن دفاعیات اولیای دم مقتولان مبنی بر قصاص نفس بهزاد به اتهام مباشرت در هشت فقره قتل عمدی و سرقت در طلاجات و جنایت بر میت و مجازات قانونی برای نگار به‌عنوان متهم ردیف دوم پرونده، قاضی پرونده ۲۰ دقیقه تنفس اعلام کرد.

پس از پایان تنفس قاضی کاشانی رسمیت جلسه را اعلام کرد و خطاب به متهم ردیف اول بیان داشت:‌ آقای “ف.ن” شما متهم به مباشرت در ۸ فقره قتل عمدی،‌ مثله کردن اجساد آنان،‌ پرتاب اجزای مثله شده در اطراف شهرها و سرقت طلاجات و زیورآلات مقتولان هستید آخرین دفاعیات خود را اعلام کنید.

متهم ردیف اول نیز پس از استماع اتهامات خود از سوی دادگاه بار دیگر موارد مندرج در کیفر خواست را انکار کرد و ابراز داشت:‌ تنها سه فقره از قتل‌ها را قبول دارم که پس از ارتکاب به آن‌ها اقدام به سرقت اشیاء زینتی زنان می‌کردم اما انگیزه من از قتل این افراد صرفاً بخاطر فساد اخلاقی آنان بود.

سپس قاضی در مورد اتهامات منتسب به متهم ردیف دوم معروف به نگار نیز تصریح کرد:‌ در بخشی از اظهاراتت که در پرونده با خودکار آبی رنگ درج شده است صراحتاً معاونت در قتل‌ها، مورد معا‌مله قرار دادن زیورآلات سرقتی و تسهیل در امر فریب مقتولان از طریق دسیسه را قبول کرده‌اید.

نگار در پاسخ به اتهامات وارده به خود که توسط قاضی بار دیگر به سمع دادگاه رسید ابراز داشت:‌ در هیچ کدام از قتل‌ها با همسرم همکاری نکرده‌ام و از چیزی خبر ندارم تنها در دو مورد اقدام به فروش طلاجات و همچنین خرید گوشی و سیمکارت‌های دسته دوم برای شوهرم کردم.

در پایان سومین جلسه بررسی پرونده این زوج قاتل قاضی دادگاه پس از استماع آخرین دفاعیات متهمان پرونده،‌ وکلای مدافع آنان و اولیای دم ‌حاضر در جلسه اظهار داشت:‌ بر طبق قانون ظرف یک هفته و پس از انجام شور، حکم خود را در مورد این پرونده به همگان اعلام خواهیم کرد.

قاضی کاشانی در مورد اعتراضات احتمالی در مورد حکم صادر نیز ابراز داشت:‌ پس از صدور حکم توسط این دادگاه،‌ هر کدام از طرفین و اصحاب دعوا می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند که در آن صورت پرونده مذکور برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع و سپس حکم نهایی صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه