کارشناس سیاسی در گفتگو با 8دی:

سر دادن ندای حقوق بشر توسط سردمداران آمریکا طنز تلخ دنیا است

کارشناس سیاسی با بیان اینکه نقض حقوق بشر توسط آمریکا ریشه های تاریخی دارد، گفت: سر دادن ندای حقوق بشر توسط آمریکا نقطه شگفت انگیز و طنز تلخ دنیا است.

سر دادن ندای حقوق بشر توسط سردمداران آمریکا طنز تلخ دنیا است

سید هادی افقهی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره نقض مکرر حقوق بشر توسط آمریکا، اظهار کرد: نقض حقوق بشر توسط آمریکا ریشه های تاریخی دارد این کشور در بخش نظامی جنایات زیادی را در سطح جهان و در طول تاریخ سیاسی خودش مرتکب شده است.

وی افزود: از این جمله می توان به عملکرد این کشور در ویتنام، کره شمالی و بمب های اتمی که بر سر مردم ژاپن در ۲ شهر هیروشیما و ناکازاکی ریخت اشاره کرد و جنایت های آنها در آمریکای لاتین و افغانستان و عراق هم در بعد نظامی حایز اهمیت است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با تشریح جنایت های آمریکا در بعد امنیتی، زندان های مخوف سازمان سیا بر علیه مردم مظلوم و آزادی خواه مانند گوانتانامو و زندان های مخوف آن ها در اروپای شرقی را نقض حقوق بشر در این بعد نامید و تصریح کرد: نقض حقوق بشر توسط آمریکا ابعاد مختلف دارد.

افقهی اخراج مهاجرین غیر قانونی آمریکا با داشتن رگ و ریشه هایی در آمریکای لاتین و جداکردن بچه هایشان و نگه داشتن در قفس های فلزی را آخرین جنایت امضاکننده ترامپ در بعد انسانی جنایات و نقض حقوق بشر توسط آمریکا برشمرد و تصریح کرد: این موضوع الان هم در حال اجرا است!

وی ادامه داد: می گویند اینها مهاجرت غیر قانونی داشتند ولی بچه هایشان چون متولد آمریکا هستند پس می توانند در آمریکا بمانند و پدران و مادران را از فرزندانشان جدا کرده اند و آمریکا چنین جنایتی را انجام داده اند .

افقهی در تشریح جنایت های آمریکا در بعد سیاسی و ادامه جنایات آنها در بعد انسانی، منع ورود شهروندان شش کشور اسلامی سودان، یمن، سوریه، لبنان و ایران به این کشور را با اتهام مسلمان بودن در جریان اسلام ستیزی از این دست جنایات دانست و تصریح کرد: در ابعاد دیگر هم شاهد خروج آمریکا از خود سازمان حقوق بشر هستیم.

افقهی تصریح کرد: تا دست آمریکا برای انجام هرگونه جنایت برای رژیم صهیونیستی باز است نقض حقوق بشر توسط آمریکای جهان خوار ابعاد فراگیر و بسیار گسترده ای دارد.

این کارشناس سیاسی بر بیشترین ندای آزادی خواهی و دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا به عنوان نقطه شگفت انگیز و تعجب آور تأکید کرد و افزود: این امر جای تعجب دارد آمریکا به خودش اجازه می دهد هر سال راجع به هر کشور کارگروه و عملکرد حقوق بشر دیگر کشورها را منتشر کند و همه را جز خودش و رژیم صهیونیستی محکوم می کند.

افقهی با اشاره به اینکه این رفتارهای آمریکا یکی از مسائل طنز آمیز و تلخ دنیا است، اظهار کرد: آمریکایی که بیشترین جنایات را در سطح دنیا مرتکب می شود دایه دار حمایت از حقوق بشر در سطح دنیا است.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکاچوب مبصری جهان را در دست گرفته است و برسر این و آن می زند که شما چرا حقوق بشر را نقض و رعایت نمی کنید و این یکی از شگفتی های عجیب و غریب دنیا است که آمریکا اینگونه جنایات را مرتکب می شود و این رفتار را دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه