اسیدپاشی مرگبار روی شوهر

با تائید سلامت روان زن افغان از سوی پزشکی قانونی که به‌خاطر اختلاف‌های خانوادگی همسرش را در خواب با اسید سوزاند و مرگ تلخ او را رقم زد، قضات دادگاه کیفری وارد شور شدند تا برای زن جوان حکم صادر کنند.

اسیدپاشی مرگبار روی شوهر

به گزارش ۸دی، آذر ماه سال ۹۶ یک زن افغان در خانه‌اش در شهرری روی همسرش که خواب بود اسید پاشید و او را سوزاند.این مرد به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر شدت سوختگی جان سپرد.به این ترتیب زن جوان بازداشت شد.

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من و همسرم از همان ابتدای زندگی مشترک با هم اختلاف داشتیم. همسرم مرد بدخلقی بود و مدام مرا اذیت می‌کرد. صاحب یک پسر بودیم اما همسرم به من و فرزندم خرجی نمی‌داد به همین خاطر هر روز با هم دعوا داشتیم.آخرین بار دعوا میان من و همسرم بالا گرفت و همسرم مرا بشدت کتک زد. به همین خاطر کینه او را به دل گرفتم. من قبلا او را تهدید به اسیدپاشی کرده بودم اما همسرم به این حرف هیچ توجهی نکرده بود.

زن جوان ادامه داد: من آن شب تا صبح به انتقام‌گیری از همسرم فکر کردم تا این‌که نزدیک‌های صبح تصمیم گرفتم نقشه‌ام را عملی کنم. به انباری خانه رفتم و ظرف ۴ لیتری حاوی اسید را برداشتم. من با ظرف اسید بالای سر همسرم حاضر شدم. می‌خواستم او را تهدید کنم تا دست از بد رفتاری بردارد ولی همسرم با دیدن من بالای سرش از خواب پرید و ناخواسته ظرف اسید روی بدنش ریخت.من که شوکه شده بودم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم ولی کار از کار گذشته بود.

به‌دنبال اعتراف‌های این زن وی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه مادر قربانی برای عروسش حکم قصاص خواست.

سپس زن جوان در حالی که اشک می‌ریخت به دفاع پرداخت و گفت: باور کنید قصد کشتن همسرم را نداشتم. من فقط می‌خواستم او را بترسانم تا دست از بداخلاقی بردارد.حتی قبلا بارها به او گفته بودم با اسید خودم و پسرمان را می‌سوازنم ولی با بی اعتنایی جوابم را داده بود. رفتارهای بد همسرم و بی‌اعتنایی‌های او به زندگی‌مان موجب شد تا دست به این کار بزنم.

سپس وکیل مدافع زن جوان به دفاع پرداخت و خواست تا موکلش برای بررسی سلامت روانی به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود.

دیروز کمیسیون پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد گرچه این زن نشانه‌هایی از افسردگی دارد ولی سلامت روان وی مورد تایید است. با این اظهار نظر قضات دادگاه وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

منبع: جام جم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه