طی روزهای آتی رخ می دهد؛

افزایش دمای محسوس در راه گیلان

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از افزایش دما و تقویت موج هوای گرم و مرطوب تا اوایل هفته آینده در گیلان خبر داد.

افزایش دمای محسوس در راه گیلان

به گزارش ۸دی، محمد دادرس با اشاره به نفوذ موج هوای گرم و روند افزایش دما در استان گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی پایدار و تقویت موج هوای گرم و مرطوب تا اوایل هفته آینده در منطقه است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در استان گیلان ادامه دارد افزود: افزایش دما طی روزهای پنج‌شنبه تا یک‌شنبه محسوس‌تر است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف بهینه انرژی در روزهای آینده گفت: طی روزهای جمعه تا یک‌شنبه هفته آینده بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه‌ای بین ۳۳ تا ۳۸ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند بیان کرد: با توجه به روند افزایش دما بخش‌های مختلف کشاورزی، شالی‌کاران، مرغداری‌ها، پرورش‌دهندگان ماهی و گلخانه داران اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد: به جهت پرهیز از گرمازدگی، بیماران قلبی، عروقی و ریوی، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از تردهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، سازمان آب و منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه