در روزهای آینده؛

دمای هوای گیلان افزایش می یابد

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت توده هوای گرم و مرطوب از افزایش دمای هوا این استان در روزهای آینده خبرداد.

دمای هوای گیلان افزایش می یابد
به گزارش ۸دی، محمد دادرس به شرایط جوی روزهای آینده استان گیلان اشاره و اظهار کرد: با تقویت توده هوای گرم و مرطوب، دمای هوای گیلان در روزهای آینده افزایش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به الگوهای هواشناسی گیلان، افزود: دما هوای گیلان از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده بین ۳۵ تا ۴۰ درجه در نوسان است.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه با توجه به افزایش دمای هوای احتمال گرمازدگی نیز وجود دارد، گفت: در این روزها افراد سالمند، بیماران قلبی و عروقی و کودکان برای جلوگیری از گرمازدگی نباید در ساعت اوج گرما از خانه خارج شوند.

این مسئول همچنین از مرغداران، نوغانداران و پرورش دهندگان ماهی خواست تا با توجه به افزایش دمای استان در روزهای آینده هوای مکان های تولیدی خود را تنظیم و تهویه کنند.

دادرس به دمای حال حاضر شهر رشت مرکز استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: دمای فعلی شهر رشت ۳۴ درجه سانتی گراد بوده و هوای این شهر نیز در ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه