ترامپ حکم دادگاه عالی آمریکا در تأیید ممنوعیت مهاجرتی را ستود

رئیس جمهور آمریکا حکم دادگاه عالی این کشور را که مُهر تأییدی بر ممنوعیت مهاجرتی موردنظر وی زد، ستود.

ترامپ حکم دادگاه عالی آمریکا در تأیید ممنوعیت مهاجرتی را ستود

به گزارشهشت دی،به نقل از وبگاه خبری هیل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه حکم دادگاه عالی در تأیید ممنوعیت مهاجرتی وی بر ورود اتباع کشورهای مسلمان به خاک آمریکا را ستود.

ترامپ دقایقی پس از اعلام حکم نهایی دادگاه، در یک پیام توئیتری نوشت: «دادگاه عالی ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را تأیید می کند. عجب اتفاق معرکه ای!»

این حکم صادره از سوی دادگاه عالی آمریکا با ابقای یکی از سیاستهای اصلی ترامپ، به مثابه یک شکست برای شماری از ایالات آمریکا و گروههای مدافع حقوق مهاجران است که این فرمان اجرایی را نوعی اِعمال تبعیض علیه مسلمانان و تخطی ترامپ از چارچوب اختیارات ریاست جمهوری می دانند.

ترامپ اندکی بعد با صدور بیانیه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی کاخ سفید منتشر شد، این حکم دادگاه عالی را یک «برائت کامل» خواند.

در این بیانیه آمده است: «این حکم نهایی یک برائت کامل از تفاسیر جنون آمیزی است که طی ماههای گذشته از جانب رسانه ها و سیاستمداران دموکرات شاهد بودیم».

ترامپ در نشستی با حضور قانونگذاران جمهوریخواه اظهار داشت که این حکم دادگاه عالی در واقع مُهر تأییدی بر سیاستهای مهاجرتی و افراطی وی است.

وی همچنین از کنگره خواست تا بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را افزایش دهند.

شایان ذکر است که دادگاه عالی آمریکا روز سه شنبه با صدور حکمی دستور مهاجرتی جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص منع سفر برخی از گروه های خاص به این کشور را مورد تأئید قرار داد.

دادگاه عالی آمریکا با ۵ رأی موافق در برابر ۴ رأی مخالف به حفظ فرمان ضدمهاجرتی و کنونی ترامپ علیه اتباع چند کشور از جمله ایران، رأی داد.

گفتنی است، این سومین فرمان ضد مهاجرتی ترامپ از آغاز ریاست جمهوری وی است که بر اساس آن از ورود اتباع سوریه، لیبی، ایران، یمن و سومالی به این کشور جلوگیری شده و اتباع دو کشور کره شمالی و ونزوئلا نیز برای سفر به آمریکا با محدودیت‌ هایی مواجه هستند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه