هشت دی گزارش می دهد:

شرایط حاد اقتصادی کشور و خطر عوض شدن مطالبات اصلی مردم/ مسئولین مانع ماهی گیری سیاسی بدخواهان ملت شوند

امروز مشکلات اقتصادی در کشور فراگیر شده در این شرایط تنها یک راه برای کشور وجود دارد، وحدت ملی همه ارگان های نظام همه گروه ها و جناح ها برای از بین بردن شرایط حاد اقتصادی، امروز به وحدتی مانند حمایت از تیم ملی فوتبال ایران نیاز داریم و باید آنقدر کار کنیم تا از این شرایط حاد به شرایط عادی برسیم زیرا اگر این اتحاد حاصل نشود شرایط خطرناک و وخیم خواهد شد.

شرایط حاد اقتصادی کشور و خطر عوض شدن مطالبات اصلی مردم/ مسئولین مانع ماهی گیری سیاسی بدخواهان ملت شوند

به گزارش ۸دی، دولت حسن روحانی بعد از اتفاقات دولت احمدی نژاد و تحریم های چند جانبه دولت های غربی و آمریکا علیه ایران به قدرت رسید و با وعده های اقتصادی و رفع تحریم ها، بازگشت رونق به بازار، ارزش بخشیدن به پول ملی توانست نظر بسیاری از مردم حتی بسیاری از افرادی که در سال ۸۸ به احمدی نژاد رأی داده بودند را جلب کند.

روحانی مشکل اصلی کشور را در خودشیفتگی، عدم مشورت، پرهیز از عقل گرایی در مسائل کلان دانسته و خود را عقل کلی معرفی کرد که می تواند تمام این امور را بر طرف کند اما بعد از چهار سال اول دولت روحانی سیاست انقباضی دولت بسیاری از واحدهای تولیدی از بین رفت و شرایط کشور روز به روز حادتر می شد.

اما تیم اقتصادی دولت دوم روحانی بعد از انتخاب مجدد وی بر سکانداری قوه مجریه حال تصمیم ریسک داری گرفت که تصمیم خوبی بود ولی به علت مهیا نبودن زیرساخت های مناسب با شکستی عظیم مواجه شد.

دولت روحانی سعی کرده تا با کاستن سود بانک ها سرمایه های قفل شده در بانک های کشور به تولید سرازیر شود ولی نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه این نقدینگی سرگردان به سمت بازار ارز، سکه و مسکن رفت و باعث گران شدن عجیب حتی بسیار بدتر از دولت دهم شد.

 

 

سکه از یک میلیون تومان به دومیلیون و هشتصد رسید یعنی به سه برابر قیمت آن هم در شرایطی که طلا در بازار جهانی بسیار کاهش قیمت داشته است، مسکن به یک باره گران شد و بنگاه های مسکن خودسرانه برای خود قیمت های نامتعارفی تعریف کرده آن هم در شرایطی که مردم قدرت خرید نداشته و مسکن در رکود به سر می برد، دلار به هفت هزار تومان رسیده آن هم در شرایطی که تنها سه سال قبل به یک باره سه برابر شده بود.

مقصد نگارنده گزارش تحلیل شرایط چگونگی تورم نیست بلکه تاکید بر مطالبات مردمی است که عده ای می خواهند با سوار بر آن اهداف خود را پیگیری کنند، ضد انقلاب و معاندین و عده ای از مخالفان دین و آیین های مذهبی به جای مطالبات اقتصادی به سمت چهارشنبه های سفید رفته و مشکل اصلی ایران را حجاب زنان معرفی کردند.

عده ای دیگر نرفتن زنان به ورزشگاه ها را مسأله اصلی کشور معرفی کردند، عده ای دیگر تهدیدات زیست محیطی را چماقی برای زدن جمهوری اسلامی معرفی کردند در همین راستا فرزانه بذرپور مجری شبکه ماهواره ای  که در سال ۸۸ جنبش سبز را به شدت حمایت می کرد و به جز حرف های سیاسی حرف دیگری برای زدن نداشت به یک باره متخصص محیط زیست و چالش آب شده و با شبکه بی بی سی فارسی صحبت کرده و تاکید می کند تنها فناوری اسرائیل است که کم آبی ایران را از بین می برد!

عده ای دیگر مسائل روز را با ایجاد جو رسانه ای سنگین و همه جانبه به مطالبات مردمی تبدیل کرده و سعی داشتند مطالبه اصلی مردم فراموش شود، مسائلی مانند سعید طوسی، صدا وسیما، ناظم مدرسه متجاوز، نحوه برخود با محروم ملک مطیعی و هزاران مورد دیگر از مطالبه اصلی مردم یعنی اقتصاد مهمتر جلوه داده می شد.

امروز مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری جوانان و حتی میانسالان بزرگترین چالش جمهوری اسلامی بوده و هر کس که با عوض کردن این مطالبه برآید دانسته یا ندانسته به این ملت و کشور خیانت کرده است، ایجاد دوقطبی های کاذب بین طرفداران گشت ارشاد یا مخالفان این طرح، مخالفان یا موافقان برجام، موافقان و مخالفان زنان به ورزشگاه ها، موافقان و مخالفان لغو کنسرت ها و هزاران دوقطبی دیگر بازی در زمین دشمن بوده و دوستداران انقلاب و کشور باید با زیرکی تن به این نقشه دشمن ندهند.

امروز مشکل اقتصادی در کشور فراگیر شده، از هر فامیل یا دوست چندین نفر بیکار یا با حقوق بسیار پایین را می توان یافت، اجاره مسکن و قیمت مسکن و خودرو به صورت عجیبی گران شده و مردم هر روز از قبل بیشتر فشارهای سنگین را حس می کنند.

 

مشکلات اقتصادی مانع ازدواج جوانان شده و زوج های جوان را به آینده ای ناکجاآباد مواجه کرده است، دارو در بازار کمیاب شده، بیماران سرطانی باشرایط خاص مواجه هستند و شرایط کشور به سمت حاد پیش رفته است و برخی از کسبه و مردم دیگر تحمل این وضع را نداشته و دست به اعتصاب زدند، در این شرایط تنها یک راه برای کشور وجود دارد، وحدت ملی همه ارگان های نظام همه گروه ها و جناح ها برای از بین بردن شرایط حاد اقتصادی، امروز به وحدتی مانند حمایت از تیم ملی فوتبال ایران نیاز داریم و باید آنقدر کار کنیم تا از این شرایط حاد به شرایط عادی برسیم زیرا اگر این اتحاد حاصل نشود شرایط خطرناک و وخیم خواهد شد، امید است تمام مردم رسانه ها و مسئولین از تمام گروه ها این شرایط را درک کنند و تلاش جدی را آغاز کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه