شمخانی: رویای آمریکا درباره برجام تعبیر نمی‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه «رویای آمریکا درباره برجام تعبیر نخواهد شد»، گفت: راهبردی جز مقاومت در برابر دشمن عهدشکن وجود ندارد.

شمخانی: رویای آمریکا درباره برجام تعبیر نمی‌شود

به گزارش ۸دی، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما گفت: رویای آمریکا برای تبدیل نمودن توافق نامه هسته ای به قلعه ای برای محدود سازی فعالیتهای متعارف هسته ای و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد.

دریابان شمخانی جنگ ادراکی را ابزار اعمال فشار نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم شدن در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر رسانه ملی در برگزاری این همایش و بررسی راهبردهای فعال و مقابله ای در برابر اقدامات دشمن گامی تعیین کننده در سازماندهی توانمندی های نرم کشور در برابر هجمه های جدید است.

وی رسانه ملی را قرارگاه اصلی توان نرم کشور و ساختاری قابل اتکاء برای ایجاد جهش در حوزه های مختلف اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی کشور دانست و اظهار داشت: در برابر دشمن عهد شکن و زیاده خواه، هیچ راهبردی به غیر از مقاومت و مایوس سازی وجود ندارد و طرح مسیرهای شکست خورده و ناکارآمد، دادن آدرس غلط به دشمن است.

شمخانی تحولات اساسی در معادلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در جهان امروز را متاثر از فناوری های ارتباطی و محیط شبکه های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در کنارتقویت نقش سنتی رسانه ملی باید با تبدیل شدن این مجموعه به یک شبکه اجتماعی بزرگ و فراگیر موازنه معیوب فعلی تصحیح شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تلاش های دشمن برای اعمال فشار اقتصادی را اقدامی برای بی ثبات سازی و ایجاد ناامنی اجتماعی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت:راه مقابله با این هجمه سازمان یافته و فراگیر به صورت اصولی استفاده از تمامی ظرفیت های بالفعل و بالقوه در داخل و خارج از کشور و ایجاد هماهنگی، انسجام ، هم افزایی بین دستگاه ها و تلاش شبانه روزی و مجاهدانه برای رفع مشکلات واقعی مردم است.

امیر دریابان شمخانی گفت: موجودیت رسانه ای دادن به اقتصاد مقاومتی مانند برنامه ها و گزارش هایی که نوآوری ها، تولید و کارآفرینی را معرفی کند و با آسیب هایی مثل قاچاق، بی توجهی به تولید، ناکارایی های نظام اداری و بانکی نیز مقابله کند یکی از مهمترین مسئولیتهای مهمی رسانه ملی است.

نماینده مقام معظم رهبری سیاست های اقتصادی و تصمیمات مجموعه قوای سه گانه کشور در ایجاد ثبات و آرامش در بازار را موفق دانست و در عین حال خاطر نشان کرد: رصد اطلاعاتی گروه های سودجو، قاچاقچیان ارز و کسانی که در التهابات و گل آلود شدن شرایط اقتصادی به دنبال ماهیگیری هستند در دستور کار نهادهای مسئول قرار دارد و اجازه نخواهیم داد منافع نامشروع آنها در بستر فضاسازی و القائات رسانه ای و جو روانی تامین شود.

وی با تشریح ابعادی از جنگ رسانه ای نظام سلطه همانند حمایت از گروه های تروریستی، تطهیر کشورهای متجاوز به یمن و پشتیبانی از اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بازوهای قدرت نرم انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذاری در تنویر افکار عمومی منطقه و جهان دارند و باید در اجرای این رسالت، مسیر توسعه و رشد کمی و کیفی را با جدیت ادامه دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت نوشوندگی در برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی و همچنین توجه به نیازهای مخاطبان برای امید آفرینی و پیش برندگی سیاست های کلی نظام، افزود: واقع نمایی و حماسه سازی از موفقیت های ملت و تفوق سیاست انسجام سازی در سطح ملی در مجموعه برنامه ها از جمله مطالبات اولویت دار رسانه ملی است.

وی در پایان از همکاری و مشارکت رییس و مدیران ارشد سازمان صداوسیما در مسیر کمک به حفظ و تقویت امنیت ملی تقدیر نمود و بر تداوم و تقویت این روند تاکید کرد.a

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه