۴۸۹ مورد شکایت از داروخانه ها/ تخلف گران فروشی دارو

مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت گران فروشی دارو و داروخانه های متخلف پرداخت.

۴۸۹ مورد شکایت از داروخانه ها/ تخلف گران فروشی دارو

به گزارش هشت دی،دکتر شهریار اسلامی تبار ، با اشاره به موارد شکایات از داروخانه های متخلف در کشور، گفت: بر اساس گزارش های ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور در ارتباط با موارد تخلف در حوزه دارو، بیشترین موارد شکایت در سال ۹۶، موضوع گران فروشی دارو بوده است.

وی با عنوان این مطلب که بیشترین موارد تخلف در سطح داروخانه ها اتفاق افتاده است، افزود: در سال گذشته تعداد ۴۲۸۳ مورد شکایت حضوری، تلفنی و کتبی از داروخانه های کشور داشته ایم که ۴۸۹ مورد از این شکایت ها، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفت.

اسلامی تبار، در ارتباط با وضعیت شکایت ها در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: بیشترین موارد شکایت ها در حوزه تجهیزات پزشکی، مربوط به تجهیزات تقلبی، قاچاق و غیرمجاز بوده است که بیشترین مکان وقوع تخلف، مراکز غیرمجاز یا فروش اینترنتی بوده است.

به گفته مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایت و امور حقوق سازمان غذا و دارو، در سال گذشته تنها ۲۶ مورد شکایت تلفنی، حضوری و کتبی داشته ایم که ۸ مورد آنها قابل رسیدگی و پیگیری بود.

اسلامی تبار به حوزه خوراکی و آشامیدنی اشاره و افزود: نقص در برچسب گذاری، بیشترین موضوع شکایت ها با ۱۷۷۵ مورد بوده است که ۷۲۶ مورد از این شکایت ها، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، به موارد شکایت در حوزه آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: استفاده از برچسب نامعتبر، بیشترین علت شکایت ها بوده است که از ۲۳۴ مورد شکایت حضوری، تلفنی یا کتبی، تنها ۱۸۸ مورد این شکایت ها پذیرش و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی، به حوزه محصولات طبیعی، سنتی و مکمل اشاره کرد و افزود: بیشترین موضوع شکایت در این حوزه، مربوط به موارد تقلبی، قاچاق و عرضه غیرمجاز بوده است.

اسلامی تبار تاکید کرد: عطاری ها، بیشترین مکان وقوع تخلف در حوزه محصولات طبیعی و سنتی بوده اند که از ۶۰ مورد شکایت، تنها ۳۰ مورد قابل رسیدگی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر یک سیستم نرم افزاری برای ثبت شکایات مردم در سازمان غذا و دارو، راه اندازی شده است که موارد شکایت از این طریق قابل پیگیری و رسیدگی است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه