علیرضا جهانبخش، اعتبار و وقار تیم ملی ایران

شاید هر کس دیگری جای او بود این نیمکت‌نشینی را تب نمی‌آورد و اعتراض می‌کرد.

علیرضا جهانبخش، اعتبار و وقار تیم ملی ایران

به گزارش ۸دی، در نگاه اول هم حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی تیم ملی و نیمکت‌نشینی علیرضا جهانبخش به عنوان تنها آقای گل آسیایی یک لیگ معتبر اروپایی کمی عجیب به نظر می‌رسد اما علیرضا که از دوران جوانی در فضای فوتبال حرفه‌ای اروپا قرار گرفته به راحتی با این موضوع کنار آمده و هیچ ناراحتی و اعتراضی در حرکات و نگاه‌های او به چشم نمی‌خورد. فقط کافی است به صحنه گل مردود سیعد عزت‌الهی نگاه کنید و ببینید که جهانبخشی که با آن همه اعتبار و افتخار، نیمکت‎نشین طارمی شده، چگونه به سمت سعید دویده و از فرط خوشحالی در آستانه گریه کردن است! مقایسه کنید رفتار او را با نمونه‌های مشابه ماه‌ها و سال‌های اخیر در تیم‌های باشگاهی و ملی ایران، تا ببینید چرا جهانبخش در این سن و سال به این جا رسیده و هم‌دوره‌ای‌های پرمدعاتر از او هنوز اندر خم یک کوچه‌اند!
جهانبخش یک بار دیگر نشان داد که نمونه کامل یک فوتبالیست حرفه‌ای و بالغ و باوقار است. او بدون کوچکترین اعتراض و دلخوری، پذیرفت که برای سرمربی، تیم در اولویت قرار دارد و در این راه ممکن بعضی از بازیکنان و حتی ستاره‌های یک تیم قربانی سیستم و تفکر سرمربی شوند. همین چند روز پیش بود که کالینیچ به دلیل سرباز زدن از حضور در زمین برای تیم ملی کرواسی از اردوی این کشور اخراج شد. تازه کالینیچ در مقایسه با ستاره‌های تیم ملی کراوسی یک بازیکن کاملا معمولی به شمار می رود و از لحاظ ارزش قابل مقایسه با جهانبخش در ایران نیست.

در هفته‌های اخیر و در بیشتر رسانه‌های خارجی، از جهانبخش به عنوان یکی از پدیده‌های جام جهانی روسیه نام برده می‌شد اما او فعلا از بازیکنانی مثل بیرانوند، مجید حسینی، امید ابراهیمی، وحید امیری و … عقب مانده است. با این حال هنوز چیزی برای او تمام نشده است. هنوز حداقل یک بازی دیگر باقی مانده است که جهانبخش با حضور و درخشش در آن می‌تواند نامش را در دنیای فوتبال جاودانه کند. حتی اگر این اتفاق نیفتد باز هم او بازنده نخواهد بود. جهانبخش فصل آینده در لیگی معتبرتر از لیگ هلند به میدان خواهد رفت و در اروپا به درخشش خود ادامه خواهد داد.

روزنامه سازندگی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه