مجازات حبس سربازان فراری در هفته قوه قضائیه بخشیده می‌شود

دادستان نظامی استان قم گفت: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

مجازات حبس سربازان فراری در هفته قوه قضائیه بخشیده می‌شود

به گزارش ۸دی، کمال فرهنگ نیا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به تأثیر آموزش‌های ارائه‌شده در سازمان قضاییه نیرو‌های مسلح اظهار داشت: بیشترین جرائم مربوط به نیروی انتظامی و مسئله جرائم رانندگی بوده و بعدازآن مسئله سربازان فراری بیشترین فراوانی را دارد.

وی با تأکید به مسئله پیشگیری برای جلوگیری از وقوع جرم، افزود: کمیته‌ای پیشگیری از جرم در دوره‌های مشخص به‌صورت کشوری تشکیل‌شده و بعد از آسیب‌شناسی‌های لازم راهکار‌های پیشگیرانه از جرم به همه استان‌ها داده‌شده و در غالب آموزش‌های لازم به نیرو‌های مسلح ارائه می‌شود.

دادستان نظامی استان قم اصل را بر برگشت فرد خاطی به خدمت عنوان کرد و گفت: برخورد با مرتکبین جرم در نیرو‌های مسلح بسیار حساس بوده و هدف در بازگشت به خدمت و اصلاح این افراد است، قانون مواردی را نیز به‌عنوان حبس در خدمت تعریف کرده و فرد در طول روز در یگان خود به خدمت می‌پردازد.

وی از بند جدا برای زندانیان نیرو‌های مسلح برای حفظشان آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این بند برای افرادی که به بیشتر نیز سربازان جوان هستند خدمات و بسته‌های فرهنگی ویژه تدارک دیده و از تسهیلات ویژه‌ای نیز برخوردار هستند.

فرهنگ نیا به موضوع سربازان فراری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قانون سربازان فراری در بعضی موارد اصلاح‌شده و کسانی که زیر دو ماه غیبت دارند می‌توانند به یگان خدمتی خود مراجعه کرده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود.

وی از بخشش مجازات حبس در هفته قوه قضاییه خبر داد و تأکید کرد: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

دادستان نظامی استان قم رسیدگی به خسارات مالی زیر یک‌میلیون تومان را در خود یگان نظامی دانست و گفت: درصورتی‌که خسارت به اموال دولتی بیش از یک‌میلیون تومان و یا خسارت نظامی باشد پرونده آن به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ارسال‌شده و در آنجا بررسی می‌شود.

وی به موضوع ضابطین قوه قضاییه نیز پرداخت و ادامه داد: کسانی که دوره‌های مربوط به ضابطت شرکت کرده و کارت ویژه دریافت کرده‌اند می‌توانند اعمال قانون کرده و بسیجیان بدون گواهی ضابط قضایی و سربازان به‌عنوان ضابطین سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تلقی نمی‌شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه