ارتباط “تلگرام” با پمپاژ روحیه “تسلیم” چیست؟

یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: هنگامیکه فرد در معرض انبوه پیام‌های منفی و اخبار مایوس‌کننده قرار بگیرد پس از مدتی، دچار اختلال “درماندگی آموخته شده” می‌شود و دست از تلاش و فعالیت برداشته و تسلیم می‌شود.

ارتباط “تلگرام” با پمپاژ روحیه “تسلیم” چیست؟

به گزارش ۸دی، سید علیرضا آل داود با اشاره به تلاش‌ برخی جریانات برای زنده نگه داشتن پیام‌رسان تلگرام و اینستاگرام اظهار کرد: متاسفانه کارکردهای منفی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در کشور ما بیش از کارکردهای مثبت آنان است و مردم ما به خصوص جوانان و نوجوانان با حضور بی‌ضابطه و بدون مرز در این فضای رها شده به انواع و اقسام اختلال‌های روانشناختی می‌توانند مبتلا شوند.

وی ادامه داد: یکی از این اختلالات “درماندگی آموخته شده” Learned helplessness است که هنگامیکه فرد در معرض انبوه پیام‌های منفی و اخبار مایوس‌کننده قرار بگیرد پس از مدتی، دچار این اختلال شده و دست از تلاش و فعالیت برداشته و تسلیم آن شرایط منفی می‌شود.

آل داود با تاکید بر اینکه در پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل عدم توانایی نظارت و مدیریت بر محتوای آن، دشمنان ایران اسلامی مدام اخبار و پیام‌های مایوس‌کننده و منفی به جامعه تزریق می‌کنند، تصریح کرد: درماندگی آموخته شده معرف منفی‌ترین حالت درک فرد از خود و جامعه است و انبوه اطلاعات منفی و گزاره‌های مایوس‌کننده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های رها شده در کشور مردم ما را به این سمت می‌برد و امروز ما با انسان‌های تسلیم شده در برابر این چنین اخبار و اطلاعاتی روبه‌رو هستیم که آنچنان تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که هیچ تلاشی برای بهبودی شرایطشان انجام نمی‌دهند و به سمت افسردگی، اضطراب و پریشانی حرکت می‌کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی، سِرشدگی اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، هویتی و … را ناشی از این اختلال روانشناختی خواند و اشاره کرد: وقتی افراد تحت تاثیر این میزان پیام منفی قرار می‌گیرند حالت سِر شدگی نسبت به مسائل بیرونی و ملی خود پیدا کرده و براحتی در برابر دشمن تسلیم خواهند شد.

وی سقوط رتبه‌های علمی را نیز مرتبط با این اختلال در دانش‌آموزان و دانشجویان خواند و افزود: با توجه به انتشار اخبار کذب و اطلاعات مایوس‌کننده ناصحیح و ضد تبلیغات فراوان در راستای توانایی‌های جوانان کشور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، اگر دانش آموزان یا دانشجویان به این باور برسند که هیچ کاری از دستشان برنمی آید و جامعه ما هیچ‌گاه پیشرفت نخواهد کرد، آنان دچار درماندگی آموخته شده خواهند شد و در نتیجه از تلاش برای کسب علم دست کشیده و به این باور خواهند رسید که هیچ کاری از ما ساخته نیست و تنها برای اهداف کمی مانند گرفتن مدرک با حداقل نمره قبولی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه جریان نفوذ به دنبال ایجاد این شرایط با حمایت تمام قد از فضای مجازی رها شده، بی‌قانون و بی‌ضابطه در کشور است و تنها راه ضربه زدن جدی به انقلاب را در این فضا به نیابت از غربی‌ها دنبال می‌کند.

آل داود فشارهای اقتصادی به مردم را انتقام جریان نفوذ برای از دست دادن شبکه رای و رسانه اختصاصی‌اش یعنی تلگرام دانست و ادامه داد: این میزان فشار اقتصادی و معیشتی به مردم در جهت فشار به کشور و مردم برای تسلیم در برابر آرمانهایشان و پذیرش خواسته‌های استعماری غربی‌ها نظیر FATF، برجام‌های منطقه‌ای و موشکی همچنین بازگشایی مجدد تلگرام به عنوان ماشین جنگی رسانه‌ای و ابزار عملیات روانی صهیونیست‌ها و منافقین داخل کشور است.

این پژوهشگر فضای مجازی، تنفس مصنوعی به تلگرام با نسخه فارسی را در همین راستا دانست و اظهار کرد: طبق دستور قضایی باید تمام نسخه‌های مرتبط با تلگرام تا یک مدت زمان مشخص مسدودسازی می‌شدند اما شاهدیم جریان نفوذ برای حفظ شبکه فریب و رسانه‌ای خود، بیت‌المال را در اختیار این پیام‌رسان در خدمت دشمنان این مرز و بوم قرار داده است.

آل داود به سکوت مرگبار در مقابل مطالبه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز اشاره کرد و متذکر شد: بیش از ۱۸ سال از دستور راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور می‌گذرد و متاسفانه جریانات حامی فتنه ۸۸ طی این سال‌ها با مسکوت گذاشتن و سنگ‌اندازی در راستای تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، هماهنگ با غربی‌ها، دشمنان مردم و نظام قدم برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: با تمرکز بر شبکه مدافعان تلگرام و فضای مجازی رها شده در کشور به عاملان اصلی و سران فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ در کشور می‌رسیم و یکی از دلایلی مهمی که رهبر فرزانه انقلاب بر روی فتنه ۸۸ حساس هستند و مدام به ما تذکر می‌دهند که نگذارید آن فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی فراموش شود به دلایل ادامه حیات این عناصر واداده و خطرناک در کشور و نقشه‌ها و مکرهای جدید آنها منطبق بر ابزارهای روز برای ضربه زدن و براندازی انقلاب اسلامی است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه