کلسترول مسدود کننده رگ قلب

کلسترول یکی از عوامل مسدود شدن رگ های قلبی است در این مطلب مواردی از جلوگیری از بالا رفتن کلسترول را می خوانیم‌.

کلسترول مسدود کننده رگ قلب

به گزارش ۸دی: وقتی که شما جوان هستید داخل دیواره رگهای شما صاف می باشد و خون می تواند به راحتی در آن جریان پیدا کند. در طی چندین سال،کلسترول،چربی،کلسیم و سایر موادی که در خون وجود دارند ممکن است در دیواره رگ هایی که به قلب و مغز خون می رسانند رسوب کنند.همینکه این رسوب ها تشکیل شوند دیواره رگها دیگر صاف نخواهند بود و سطحی خشن ایجاد خواهد شد که خون در این قسمت ها ممکن است معتقد شده و ایجاد لخته نماید.

وقتی که این لخته خون بزرگتر می شود عبور جریان خون از رگ را کاهش داده و یاحتی باعث توقف آن می گردد.لخته خون ممکن است از دیواره رگ جدا شده و با جریان خون حرکت کند و وقتی به یک رگ باریکتر رسید جلوی آن را بطور کامل بگیرد.این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

بیماری رگ های کرونر قلب یا سکته ی قلبی هنگامی رخ می دهد که یک یا چند رگ قلب که به آنها شریانهای کرونری گفته می شود به طور ناقص و یا کامل مسدود شوند.وقتی انسداد ایجاد می گردد،اکسیژن و مواد مغذی نمی توانند از طریق خون ،خود را به قسمتهایی از عضله قلب که رگ آن بسته است برسانند و در نتیجه بعضی از قسمت های عضله قلب از بین می رود.بنابراین قلب ضعیف تر شده و نمی تواند به خوبی خون را به تمام قسمتهای تلمبه نماید.

تا هنگامی که بیش از دو سوم رگهایتان گرفته نشده باشد شما ممکن است هیچگونه احساس ناراحتی نداشته باشید.انجام فعالیت بدنی یا استرس ممکن است باعث درد یا فشار در قفسه سینه تان شود که به آن اصطلاحا “آنژین قلبی” گفته می شود. در این مواقع عضلات قلب به اکسیژن بیشتری نباط دارند اما از آنجایی که رگهای آن تنگ شده اند نمی توانند خون کافی به آن برسانند و در نتیجه درد ایجاد می شود.

جلوگیری از بالا رفتن کلسترول

کلسترولی که از طریق غذا وارد بدن می شود و کلسترولی که در کبد ساخته می شود باعث بالا رفتن کلسترول خون می شود.برای اینکه از بالا رفتن کلسترول خون جلوگیری نماییم ابتدا باید سه اقدام زیر را انجام دهیم:

۱) سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

۲) وزنتان را کاهش دهید.

۳) تمرینات ورزشی انجام دهید.

شما حتما متوجه شدید که در این سه گام نخستین برای پیشگیری از بالا رفتن کلسترول خون،چیزی در مورد خوردن یا نخوردن گلسترول و یا سایر چربی ها گفته نشده است.به طور کلی خوردن بیش از حد غذا هست که منجر به اضافه شدن وزن و چاقی می شود که افراد را دچار مشکل می کند بخصوص که اگر مقدار زیادی چربی و کالری خورده شود.

برای پیشگیری از اضافه وزن و برای پایین آوردن کلسترول خون ، شما نیاز به تغییراتی در نوع غذا هایی که می خورید دارید.کم کردن مصرف غدا های دارای چربی زیاد می تواند اولین قدم در پیشگیری یا پایین آوردن کلسترول خون باشد.کلید موفقیت در این کار ،خوردن چربی نوع خوب و همچنین کمتر مصرف کردن چربی یا فقط به همان اندازه ای که برای سلامت بدن لازم است می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه