واکنش مثبت بازار به تصمیم جدید دولت

بعد از اعلام خبر تشکیل بازار ثانویه ارزی تا هفته آینده سیر قیمت دلار و سکه در بازار آزاد نزولی شد.

واکنش مثبت بازار به تصمیم جدید دولت

به گزارش ۸دی، طی روزهای اخیر بازار آزاد طلا و ارز شاهد ثبت رکوردهای بالا و عجیب برای دلار و سکه بود تا جایی که قیمت سکه از ۳ میلیون تومان هم عبور کرد.

اما بالاخره بعد از تشدید تلاطم در بازار آزاد دولت تشکیل جلسه داد و طبق اخبار بیرون‌آمده از این جلسه که با حضور رئیس جمهور و تیم اقتصادی کابینه تشکیل شده بود، بناست خرید و فروش دلار در بازار ثانویه با نرخ توافقی ممکن شود.

این خبر را البته ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی تأیید کرده و گفته است که از هفته آینده بازار ثانویه ارزی تشکیل می‌شود. طبق اعلام وی، جزئیات این بازار ثانویه تدوین شده و از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتاً از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود برای واردات برخی کالاهای غیراساسی و به‌صورت نرخ توافقی خواهد بود.

وی گفت: ایجاد این بازار از شکل‌گیری برخی نرخ‌های نامشخص که امروز در کوچه پس‌کوچه‌ها ازطریق دلالان انجام می‌شود، جلوگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، بعد از اعلام خبرهای جدید از تصمیم‌های دولتی‌ها برای بازار ارز قیمتهای بیرون‌آمده از نخستین معاملات ارزی و سکه‌ای نشان می‌دهد که سیر قیمت‌ها نسبت به دیروز نزولی شده است.

قیمت سکه دیروز در بازار آزاد از سه میلیون تومان هم عبور کرد ولی از صبح امروز با سیر نزولی همراه شد و هم‌اکنون به قیمت ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت دلار هم که دیروز به بالاترین نرخ خود رسیده بود امروز با کاهش قیمت همراه شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه