۲۲ پس از 127 روز تلاش شبانه‌روزی

پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج بسته شد/ ۵ پیکر باقی مانده این هفته تحویل داده می‌شوند

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان خاتمه مرحله اول تجسس و شناسایی اجساد گفت: دیگر عملیاتی برای شناسایی اجساد نخواهیم داشت و این کار خاتمه یافت.

پرونده سقوط هواپیمای تهران یاسوج بسته شد/ ۵ پیکر باقی مانده این هفته تحویل داده می‌شوند

به گزارش ۸دی، نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به ریاست عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسؤول پیگیری سانحه سقوط هواپیمای تهران یاسوج برگزار شد.

در این نشست که در دستور کارهای مختلف برگزار شد یکی از دستور کارها در خصوص آخرین وضعیت سانحه سقوط هواپیمای تهران یاسوج بود.

در این نشست جهانبین مدیرعامل هلال احمر استان گزارشی در خصوص اقداماتی که در این چهار ماهه صورت گرفته ارائه کرد.

جهانبین گفت: امروز صد و بیست و هفتمین روز سقوط هواپیمای تهران یاسوج است که طی این چهار ماه اقدامات زیادی صورت گرفته است از جمله این که تاکنون ۳۴۶ تیم واکنش سریع از ۲۵ استان حضور داشتند.

این مسؤول در ادامه گفت: در این چند ماه ۱۲۶۰ نفر عملیات حضوری و ۲۵۸ کوهنورد محلی ۱۶۸ دستگاه خودرو و ۴ فروند بالگرد با ۳۵۲ سورتی پرواز و با جابجایی ۵۱ هزار کیلوگرم قطعات هواپیما و اجساد به پایین از محل حادثه انجام شد.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون نیز تعداد ۶ نفر نیروی محلی در محل سانحه حضور دارند.

در ادامه کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از تعداد کل مسافرین و خدمه پرواز که ۶۶ نفر بودند اجساد ۶۱ نفر تحویل داده شده و جسد ۵ نفر دیگر هم در هفته جاری تحویل داده می‌شود.

این مسؤول افزود: در طول این چهار ماه ۴۷۰ بافت انسانی به پزشکی قانونی تحویل داده شد و آزمایشات بالینی روی آن‌ها صورت گرفت.

عزیز فیلی معاون استاندار هم با بیان خاتمه مرحله اول تجسس و شناسایی اجساد اظهار کرد: دیگر عملیاتی برای شناسایی اجساد نخواهیم داشت و این کار خاتمه یافت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنها عملیات یافتن قطعات کوچک پیکرها در همان منطقه و دفن آن‌ها در محل سانحه صورت می‌گیرد تا این که همان جا یادمانی هم برای جانباختگان سانحه سقوط ساخته شود.

به گزارش فارس از یاسوج، روز ۲۹ بهمن به عنوان یکی از تلخ‌ترین روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد  ثبت شد که در این روز یک فروند هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان در ساعت ۷ و ۵۵ دقیقه فرودگاه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده و ۵۰ دقیقه بعد هیچ‌گونه امواجی از طریق رادارها دریافت نشده و هواپیما ناپدید شده است.

در این روز ۶۶ نفر از هم‌وطنانمان را از دست دادیم.

این هواپیما  ۱۰ مسافر خانم و ۵۶ مسافر مرد و یک کودک و دو نوجوان داشت که از این ۶۶ مسافر ۱۴ مسافر کهگیویه و بویراحمدی و ۳۶ نفر اهل  تهران، ۶ مسافر مازندرانی و دو نفر اهل گلستان و برخی استان‌های دیگر بودندکه در این سانحه فوت شدند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه