رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان:

۳۰ باند قاچاق مواد مخدر در گیلان متلاشی شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان گفت:‌ در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰ باند از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در گیلان متلاشی شد.

۳۰ باند قاچاق مواد مخدر در گیلان متلاشی شد

به گزارش ۸دی، احدالله احدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰ باند از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در استان گیلان متلاشی و حدود ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد:‌ طبق گزارش‌های موثق پلیس توزیع مواد مخدر به شکل سازمان یافته و مراکز تولید مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه نیز که اصطلاحاً به آشپزخانه معروفند در استان گیلان وجود ندارند.

احدی به اقدامات مؤثر پلیس و انهدام باندهای تولید مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه افزود:‌ در سال‌های ۹۲ تا ۹۳ پس از متلاشی شدن آزمایشگاه‌های تولید شیشه در مرکز کشور توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر افراد فعال در آن‌ها به مراکز سایر استان‌ها هجوم بردند.

وی با بیان اینکه با هوشیاری پلیس گیلان هیچ آزمایشگاه تولید شیشه در استان وجود ندارد بیان داشت:‌ سال گذشته با اقدامات بسیار مؤثر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا،‌ ۱۳ آزمایشگاه تولید ماده مخدر شیشه در کل کشور مورد شناسایی قرار گرفت و منهدم شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر به همراه ۷۷ باند فعال در امر توزیع و قاچاق توسط پلیس و با همکاری سربازان گمنام امام زمان(‌عج)‌ و دستگاه قضایی گیلان متلاشی شد و از بین رفت.‌

احدی از همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان و پلیس فتا خبر داد و تصریح کرد:‌ فرماندهی انتظامی گیلان ضمن همکاری با پلیس فتا استان فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی را در حوزه مبارزه با عاملان مجازی دخیل در امر تولید و توزیع مواد مخدر انجام می‌دهد.

وی ‌در مورد ماده مخدر و توهم‌زا جدیدی موسوم به”‌ گل”‌ به مواردی اشاره کرد و افزود: ‌این ماده مخدر بسیار خطرناک از جمله توهم‌زاهای گیاهی است که توسط باندهای مافیایی مواد مخدر جهان و با هدف مبتلا کردن افراد زیر ۳۰ سال تولید و توزیع می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ مجموعه اقدامات پلیس ناجا در راستای مبارزه و کنترل مؤثر این ماده مخدر خطرناک و به شدت توهم‌زا به دو بخش برنامه‌های مقابله‌ای و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

احدی به اقدامات مقابله‌ای و عملیاتی پلیس جهت مبارزه با توزیع‌کنندگان ماده مخدر”‌ گل”‌ اشاره کرد و گفت:‌ مبارزه با خرده فروشان،‌ اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه از جمله این برنامه‌های اطلاعاتی پلیس است.

وی به فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در زمینه برخورد با باندهای قاچاق این مواد نیز عنوان کرد:‌ پلیس ناجا برای این حوزه اقداماتی نظیر طرح کنترل محورهای مواصلاتی کشور،‌ تشدید گشت‌های محسوس و نامحسوس و کنترل مجرمان سابقه‌دار را در دستور کار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان برنامه‌های پیشگیرانه پلیس را برشمرد و تصریح کرد:‌ برپایی نمایشگاه‌های شناخت مواد مخدر،‌ توزیع انواع بروشورهایی حاوی مطالبی در مورد مواد مخدر جدید و کلاس‌های مشاوره رایگان از جمله این برنامه‌ها است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه